Spax_thomas Skrevet Februar 22, 2012 Skrevet Februar 22, 2012 Hei. Har en E46 320d 2004 med automat som jeg trur plundrer litt Når jeg ligger i 3-4 giret, så hender det at den durer i 1-2 sekunder før den høres normal ut igjen. Det virker som om den prøver å gire til et høyere gir, for å så skjønne at det var litt for tungt og så gå tilbake til normalt. Jeg fant en tråd på et av bimmerforumene i UK for litt siden, men finner den ikke igjen nå. Han hadde samme problemet, og hadde byttet torque converter og mye mer på anbefaling av verksted, men til ingen nytte. Kassa ble byttet i 2009. Kan det være at det hjelper å legge inn ny firmware og omprogrammere? Hvor bør jeg gjøre det eventuelt?
perplexer Skrevet Februar 22, 2012 Skrevet Februar 22, 2012 Hei Hadde det samme med min -03, her var det converter som tullet. Husker ikke noe spesielt gir dette skjedde i, men et lett tap på gassen så opphørte det for en liten stund, før det var tilbake igjen. Personlig merket jeg mindre til dette når jeg giret manuelt.... Men anyway, fikk montert ny da var alt gudd Mvh KH
Spax_thomas Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Skrevet Februar 23, 2012 Ja, stemmer. Er nok mye av det som skjer som du forklarer. Har prøvd å gire manuelt jeg og, og det virker helt greit. Tør jeg spørre om hvor mye du betalte for å bytte converter?
perplexer Skrevet Februar 23, 2012 Skrevet Februar 23, 2012 Hei Mener det var rett over 20.000,- !!! Men jeg hadde slik en motor&drivverk dekning i forsikringen, så det ble ikke mange kronene jeg måtte ute med...... Mvh KH
Spax_thomas Skrevet Februar 23, 2012 Forfatter Skrevet Februar 23, 2012 Ok. Takk. Da blir det nok tur til Sverige om så er tilfelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå