Mariuse34 Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Skal begi meg mot autobahn med bilen og det går mot vår. på tide å skifte olje først. Har per dags dato Mobil1 olje, 5w-40, byttet av oljeskiftekspressen. Spørsmålet er, skal jeg fortsette med denne oljen/viskositeten eller rusle ned på 5w-30? Bilen har gått 186.000. Har sjekket litt pris. Slår jeg til på Castrol Magnatec-tilbudet til BilXtra, så kommer skiftet på 770 kroner pluss filter. Da fortsetter jeg med 5w-40. Skal jeg opp på 5w-30 koster det ca 1200 hos bilxtra. Biltemas Longlife 5w-30 kommer på ca 800 (kjøper isåfall 8l, og har litt til overs til jaguaren og etc, siden det koster 786 kroner for 7 liter og 798 for 2x4l). Samtidig skulle oljeskiftekspressen ha 1200 kr for å skifte oljen på bilen inkl filter, noe som dermed ikke er aktuelt Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 På min E39 som snart har rullet 184k, bruker jeg Castrol 0W-30. Skifter dog olje og filter selv, så sparer jo en del der...dersom du ikke skrur selv, kan vel en kompis ta det for deg? Brått sparer du noen kroner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Februar 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2012 Jeg skrur selv, bare ren tidsnød som gjorde at jeg bruke OSE ifjor. Kjøpte filter da for å gjøre det selv, men det var to dager før jeg skulle til tyskland og plutselig var det samme dag og jeg raste ned på OSE i lunsjen! Hvorfor 0w-30? Og hvilke effekt vil et bytte fra for eks 5w-40 til 5w-30 ha? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Februar 22, 2012 Share Skrevet Februar 22, 2012 Jeg skrur selv, bare ren tidsnød som gjorde at jeg bruke OSE ifjor. Kjøpte filter da for å gjøre det selv, men det var to dager før jeg skulle til tyskland og plutselig var det samme dag og jeg raste ned på OSE i lunsjen!Hvorfor 0w-30? Og hvilke effekt vil et bytte fra for eks 5w-40 til 5w-30 ha? Ah, forstår For å være helt ærlig; jeg bruker 0w-30 fordi Castrol og lokale BMW-dealeren anbefaler det. Jeg sitter ikke på noen fasit som sier at det er det aller beste, eller at Biltema sin olje suger kamelrygg, men jeg føler meg relativt safe når jeg blir anbefalt det av de kildene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå