M|Fjeld Skrevet Februar 24, 2012 Share Skrevet Februar 24, 2012 Heisann. Skal hente ny bil til helga/neste uke.. Og der er girkassa defekt. Går hverken frem eller bakover i noen av girene. Er en 4HP22 Vet at et olje/filter skift på kassa kan løse problemet, men utifra hva selger har forklart så begynte den å slure i alle gir(D,1,2,3,R) Bilen ble brukt under denne perioden, og kassa slura mer og mer til det etter en stund sa stopp. Noen som vet? Holder en knapp på lameller/converter, men vil gjerne høre andres meninger og innspill Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Februar 24, 2012 Share Skrevet Februar 24, 2012 er nokk ikkje håp så bygg om til manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2012 Tja, får se.. Får satse på at et olje/filter skifte vil hjelpe! Tenkte å ha bilen slik en stund før penger til ombygging er på plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Februar 24, 2012 Share Skrevet Februar 24, 2012 Ville ikke satsa på det akkurat. Men lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2012 Ville ikke satsa på det akkurat. Men lykke til! Jotakk Hjelper ikke det så får jeg la bilen stå en stund til ønkonomien er på plass.. Blir isåfall å spare opp til en tur for å hente delebil i sverige (540?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 24, 2012 Share Skrevet Februar 24, 2012 Tapp olje og del opp filteret, se om det i det heletatt er noe vits i å skifte olja. Her snakker vi nok girkassehavari. Se om det er stålspon eller aluminiumspon. Vil tro det ikke er spesielt mye igjen av oljepumpa osv. Ta litt bilder av bunnpanna mens du er i gang også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2012 Skal tappe olja og se over kassa først. Fant en DIY på dette, så legger den ut slik at andre kan ha nytte av den http://www.nmia.com/~dgnrg/page_43.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Februar 24, 2012 Share Skrevet Februar 24, 2012 Demonter gjerne kassa, men det er et stort puslespill om du ikke veit hva du gjør. Du finner fort ut om det er håp når du ser ann olja. Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terminator Skrevet Februar 24, 2012 Share Skrevet Februar 24, 2012 Og levere inn bilen på oljeskift, bilr fort ein plass mellom 5 og 7 tusen. Men som regel kan de nok si om det er vits og gjør det, ved og tappe lit olje av kassen sjekke den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2012 Kristian: Skal demontere og se hvordan det ser ut! Skal ta noen bilder 840loaded: Leverer ikke bilen inn, bytter olje og filter selv Takk for gode svar folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2012 Da er bilen kommet hjem! Og merkelig nok så vil den gå i gir og dra sånn nogelunde fremover inntil girkasse blir varm.. Men gir opp hele tomatopplegget og begynner på ombygging til manuell fra mandagen av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Mars 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2012 Har demontert kassa og fant ut at det var clutch-lamellene som var helt utslitte Ellers så virka alt bra og ting kommer snart på stell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå