Lex-Talionis Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Hei. Var ute å kjørte en tur i stad, og nå vil plutselig ikke rette seg opp igjen selv. Har jeg full sving så retter det seg opp. Men vrir jeg rattet en kvart runde så blir rattet stående der. Dette gjelder til begge sider. Noen som vet hva dette kan være? På forhånd takk Espen
Kennethe34 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Sjekk dempertoppene dine Er de greie, så sjekk at tannstanga "turner" så lett som den skal.
Lex-Talionis Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Skrevet Februar 24, 2012 ok:) Åssen sjekker jeg dem ? Og åssen sjekker jeg om tannstanga "turner" så lett som den skal?
Kennethe34 Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Lex-Talionis skrev: ok:) Åssen sjekker jeg dem ? Og åssen sjekker jeg om tannstanga "turner" så lett som den skal? Løsne dempertoppene, og prøv å vri de flere omdreidninger. De skal løpe veldig lett. Om du finner disse ok, løft begge forhjul opp fra bakken, og prøv å sving hjulene fra lås til lås (ved å bryte på hjulet, ikke ved å bruke rattet). Om du opplever at styringen er "nykkete" når du gjør dette, eller det går veldig tregt ligger feilen trolig i tannstanga.
Lex-Talionis Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Skrevet Februar 25, 2012 okei.. så må ned med hele fjærbeinet for å sjekke dempertoppene ikke sant?
Kennethe34 Skrevet Februar 26, 2012 Skrevet Februar 26, 2012 Lex-Talionis skrev: okei.. så må ned med hele fjærbeinet for å sjekke dempertoppene ikke sant? Du må ikke nødvendigvis ta det helt ned, holder å løsne mutterne på dempertoppene. Da skal du få senket fjærbeinet nok til at du skal klare å snurre på dempertoppen.
Lex-Talionis Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Skrevet Februar 26, 2012 Oki da får jeg sjekke litt.. takk for hjelpa
Lex-Talionis Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Skrevet Mars 25, 2012 Da har jeg funnet feilen! Og mansjettene hadde hoppa av på begge sidene av tannstanga. Var helt tørt for fett der. Har hatt på masse fett og satt innpå mansjettene igjen. Har kanskje blitt litt lettere igjen, men vil fortsatt ikke rette seg opp igjen de siste gradene. Er tannstanga kast, eller er det noe jeg kan gjøre for å redde den? Ser det er en skrue under på den. Kommer jeg til med mer fett oppi der? Eller er det der servoolja er?
Lex-Talionis Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Skrevet Mars 25, 2012 og får man tak i repsett til tannstanga? fant ikkr noe på gs eller koed. Om noen har en link blir jeg glad
Kennethe34 Skrevet April 1, 2012 Skrevet April 1, 2012 Du får ikke tak i repsett originalt ihvertfall. Fra Bmw leveres kun komplett tannstang (kjempebillig)
Lex-Talionis Skrevet April 1, 2012 Forfatter Skrevet April 1, 2012 Husker ikke hvor jeg har sett det, men vet det er å få tak i repsett til e36 og e46 iallefall. Så må da vel kanskje finnes til e87 også? Ja, tannstanga koster nesten 14000 ny. Noen som vet om repsett her? Eller vil repsett bare fikse evt lekkasjer? Feilen her er at tannstanga har gått tørr. Er det noe å gjøre med da? ta opp og smøre den opp igjen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå