mygg318 Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Baksiden på tenningslåsen ser du der som det går inni bakstykke. Tipper det er en liten metalklump på tennigslåsen som "holder den fast" som er knekt. Veldig kort fortalt trenger du ett spesialverktøy eller en akkurat passe tykt binders eller noe som du kan sette inn i det lille hullet ved siden av nøkkelhullet. dette gjør du når nøkkelen står i posisjon 1 mener eg. Så skal du kunne vri rundt nøkkelen og syllinderen skal komme ut. Hvis eg ikke husker feil var det slik eg gjorde det, men her er det nok noen som kan det bedre enn meg. Men skal hvertfall sitte en liten tapp på siden av sylinderen, hvis denne er knekt er det bare å bestille ny sylinder eller så kommer du en dag og ikke får starta el slukka bilen. Eg satt en dag med nøkkelen i hånden og en bil som gikk. Kan ikke anbefales.
sufii Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Ja, den så også i orden ut. Er bare det at tenningen går rundt dersom jeg setter inn litt av nøkkelen, ellers er den grei. Men prøvde å lirke ut tenningslåsen, men brukte en binders jeg hadde brettet ut og den var tynn i fronten. Fungerte ikke. Fikk bare til å vri tenningslåsen rundt med bindersen i det hullet. Det kom aldri ut. Men fikk start på bilen, var pga svakt batteri. Var nesten helt utladet. Får se om den blir utladet igjen.
Kjell Z3 Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 At låsen går rundt når nøkkelen ikke er helt i er kanskje normalt? Det har hent et par ganger at jeg har tatt feil nøkler, altså tatt nøklene til min Z3 når jeg skal kjøre 523 og har ikke oppdaget det før jeg har prøvd å starte bilen, da har låsen bare gått rundt og rundt. Jeg regner med at det skal være slik?
sufii Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 hmm, kanskje du sier noe der? Jeg vet ikke jeg. Jeg har en kompis som har en 520, men nyere modell, og på hans er det ikke slik?
Kjell Z3 Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Nå har jeg testet mine E39 nøkler på min Z3, de sviver ikke rundt i låsen. Det betyr at enten så er dette noe som er spesielt for E39, ellers så er også min E39 tenningslås i ferd med å bli dårlig. Er det andre med E39 som kunne testet dette? Hadde vært greit å vite om den er slitt eller om det skal være slik.
sufii Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Tror du er i samme sko som meg kjell. Men tviler på at det er noe med tenningslåsen min, hadde bare altfor lite strøm på batteriet. Startet med tykke startkabler, og tok meg en god kjøretur. Men idag tidlig så ville den ikke starte igjen, satt et annet batteri på lading imens, lot det stå i 24 t ca, og bilen startet uten startkabler med det batteriet, nå gjenstår det bare å se om det starter igjen imorgen. Også har jeg et annet spørsål angående alarm, det lille lyset under innvendig speil, skal det blinke? Min blinker starten og når jeg sjekker etter en stund så står det konstant på. Er dette normalt?
Aroid Skrevet Februar 28, 2012 Skrevet Februar 28, 2012 Den feilen at du får opp feilmelding uten det er noe feil bruker var korrosjon på print plata til lys modulen eller dårlig batteri/ladding. At tenningslåsen går rundt er bare låsesylinder som er defekt. Bestil på Ch.nr så kan du bruk den nøkkeln du har fra før.
sufii Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Skrevet Februar 28, 2012 Hvordan kan jeg feilsøke lysmodulen evt ? Tror kanskje batteriet er dårlig, kjøpte det brukt på bilopphuggeri for feilsøking så ble det plutselig stående i bilen. Har ihvertfall ikke fått opp noe batteriampe enda, men kan likevel være dårlg lading fra dynamoen. Kan måle dette imorgen evt, selvom jeg ikke er helt sikker på hvordan det gjøres. Tenningslåsen får jeg vel bytte ut snart, takk for svar.
Kjell Z3 Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 Tror du er i samme sko som meg kjell. Men tviler på at det er noe med tenningslåsen min, hadde bare altfor lite strøm på batteriet. Startet med tykke startkabler, og tok meg en god kjøretur. Men idag tidlig så ville den ikke starte igjen, satt et annet batteri på lading imens, lot det stå i 24 t ca, og bilen startet uten startkabler med det batteriet, nå gjenstår det bare å se om det starter igjen imorgen. Også har jeg et annet spørsål angående alarm, det lille lyset under innvendig speil, skal det blinke? Min blinker starten og når jeg sjekker etter en stund så står det konstant på. Er dette normalt? Alarmlyset i speilet mitt blinker når alarmen er på, har aldri konstant lys. Angående tenningslåsen, den er altså slitt da,og jeg som syns det var en smart oppfinnelse at den sveiv rundt ved bruk av feil nøkler da det ville hindre at noen kjeltringer brekker låsen
sufii Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 Da er det vel noe galt ved alarmsystemet mitt. - Ja, hadde ikke vært en dum oppfinnelse når man tenker seg om, men slik er det desverre ikke.
sufii Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 Ladet et gammelt batteri jeg hadde liggende, og satt det i bilen, og nå har det ikke forekommet noen av de symptomene. Selv når bilen stod stille i en dag. Så mest sannsynlig var det batteriet som var synderen
Yttervik Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 Min har aldri gått rundt når jeg vrir forover, men den går rundt om jeg prøver å vri bakover (fra 0 kan du si). Har du/dere dette?
sufii Skrevet Februar 29, 2012 Forfatter Skrevet Februar 29, 2012 Ja, den vrir også bakover på min, men da må jeg ha nøkkelen litt ute og ikke helt inne.
Yttervik Skrevet Februar 29, 2012 Skrevet Februar 29, 2012 Ja, den vrir også bakover på min, men da må jeg ha nøkkelen litt ute og ikke helt inne. I see. Da er nok sikkert min litt slitt, men orker ikke bytte før den trøbler fremover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå