Gå til innhold

Speedometer viser veldig feil hastighet,mulig å justere? E36

engern
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt en 318i 94 modell, speedometeret i den viser veldig feil hastighet. Helt opp i 30 km\t for mye. Jo høyere hastighet jo høyere er feilen. Kjører jeg i f.eks 50 så viser det 70+ mens i 70 viser det 100+

Forrige eier sa det var speedometer fra en 325 som er satt inn, så jeg antar at det er grunnen til at det viser så feil. Noen som vet om dette kan være grunnen?

Er det mulig og justere speedometeret til og vise riktig?

Jeg har planer om og ta en tur på bmw merkeverksted og spørre der, men hvis noen her vet sikkert at det ikke er mulig så er det bortkastet.

Eller er eneste løsning og skaffe seg ett nytt speedometer å sette inn?

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det selve speedometeret som er defekt? Jeg får kjøpe ett nytt og prøve å bytte da å se om det hjelper.

Men kilometer stand er lagret i speedometeret på disse bilene? Er det noen måte og flytte over kilometer stand fra det gamle til det nye speedometeret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd med 2 sett hjul. Har prøvd ett sett på 15 tommere og ett sett på 17 tommer, men det har ikke hjulpet i det hele tatt. Å hvis det skyldtes hjul størrelse så burde vel det gi en mer konstant feil hastighet enn det jeg har. Fra 10 - 30 km\t cirka er feil hos meg. Det varier sammen med faktisk hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...