Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Vanos Kaldstart problemet skal være fikset ved DME software etter overgangen fra M52TU til M54. Jeg ville heller satset på en coil.

Skrevet

Jeg har samme problem ved kaldstart med vibrering på tomgang som forsvinner ved kjøring. Hvis motoren sto og gikk på tomgang kom etterhvert motor lampa opp.

Diagnose sier feil på et par coiler og at coiler er svakhet på BMW. Vi har byttet plass på coilene for å se om feilen da kommer på samme coiler som nå har fått ny sylinder plass. Så kaldstart i morgen blir spennende.

Coilene er superenkle å bytte og koster 600/stk på GS.

Jeg har forøvrig M54 motoren fra 03

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?ijvfgq

Skrevet

Ja det ligger nok der. Forrige eier hadde byttet noen coiler før fant jeg ut. Men får ingen varsellampe. Blir uansett diagnose i morgen. Kommer med oppdatering. Er nok flere der ute som opplever det. Fint at det er en easy fix da.

Skrevet

Da har man fått tatt diagnose - med feilmelding på coilene på nr.2 og 4. Byttet disse, men ble ikke helt overbevist om at problemet er løst. Coilene på disse sylinderne var også nyere enn de andre, så de er tydeligvis byttet før uten særlig hell.

Skal prøve å bytte tennpluggene

Skrevet

Samme feil og sylindre jeg fikk feil på så vi byttet om coil 2 til 1 og coil 4 til 3. Så spennende å få opp diagnose neste gang om jeg nå får feil på coil 1 og 3.

Tennplugger er alle byttet i august i fjor så...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Leste at dine coiler 2 og 4 er byttet før. Disse coilene er kjent for å være dårlige så ikke utenkelig at de må nå byttes igjen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Et tips til dere som har problemer med at M54 vibrerer (går på 4-5 sylindre) på tomgang ved kaldstart:

Disse motorene har hatt aksjon på ventilløftere.

De henger ikke alltid helt med under kaldstart og ofte kommer da motorlampe opp.

Når man da tar diagnose kommer det opp tenningsmiss på de aktuelle sylindrene og man prøver naturligvis da å skifte coiler, plugger evt dyser uten hell.

Et siste "nødskrik" som kan prøves før du / dere bytter løftere er tynnere olje.

Nå garanterer ikke jeg at dette er tilfelle i denne situasjonen, men det er noe dere bør ha i bakhodet.

Skrevet

Mange gode tips her. Jeg tror jeg har et sammensatt problem. Noen av pluggene jeg tok ut var våte, og bensinforbruket gikk opp til 1.2 "uansett" kjøremønster. Etter jeg skiftet coil 2+4 +alle plugger så la den seg rett ned på 0,88 som jeg var vandt med fra før. Den sviver også penere og motoren føles mer hamonisk under pådrag.

Så gjenstår det å se med kaldstart i minusgrader. Det kan jo godt være at ventilløfterne må sjekkes ut nærmere som du nevner OLEZZ.

Har også fått tips om vanos / o-ringer. Men nå begynner det å en del alternative her! :)

Skrevet

Fortsatt vibrasjon ved kaldstart! Noen som har funnet ut av dette? Ser dette problemet går igjen i flere forum, men ingen som har konkrete løsninger som har virket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...