Gå til innhold

starter ikke, bensinpumpe går ikke, programmering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved defekt Veivsensor kutter spenning til bensinpumpe og tenning... og burde vært noe av det første man bytter ut hvis annen feilsøking ikke avdekker feil.

Å kun måle den som ok ville jeg ikke stolt på...

Skrevet

så har ingeniørene fra sverige vært inne på bilen, og definert mangel på en 30+ ledning, men ingen rapport på hvilken eller hvem enda, men dette er målt lokalt og skal egentlig virke...

ikke rart man blir forvirret, og langt fra imponert etter over 8 uker uten bil....

gode tips og erfaringer er hjertelig velkommen :=)

Skrevet

vet ikke om dette er til hjelp, men.. jeg bytta motor i min 525 (m50) henta motor i fra delebil der alt fungerte.. men hadde verken tenning, bensin, eller dyser som fungerte. da var veiv sensoren defekt. etter det hadde jeg gnist, å dysene åpnet seg, men bensinpumpa fungerte ikke. vise seg da at bensinpumpe rele ikke hadde jording. lasket opp en ly jording direkte i karros, å bilen har gått som en klokke siden.

Skrevet

har hatt mistanke om jordingsfeil siden denne tråden startet, og bilia sier de nå har sjekket alle punkter, men noe sier meg at det stemmer mer med hva som har skjedd med bilen, og siden de kan "måle" strøm, men teknikkerene ikke finner det via nett og hjerne.

skal sjekke, takk for gode innspill, og alle gode ideer er bedre enn bil som fortsatt står :)

God helg :)

Skrevet

tiden flyr, og man hører intet :) blir mer og mer imponert over bilia som forhandler, da de ikke fikser oppgaven..

Tror tiden er inne for å hente ut bilen, og sjekke selv hva som gjøres, og finne noen som kan dette bedre..?

Bor i Drammen, og noen som har god peiling på elektronikk?

Skrevet

Ta ut bilen så måler man alle punkter selv eller noen andre som kan elektro.

Når dem har brukt så lang tid så ser dem blind på kobling skjema og alt. Lett noen andre sjekk nå.

Er det noe ettermontert alarm eller noe annet utstyr på bilen?

Skrevet
Ta ut bilen så måler man alle punkter selv eller noen andre som kan elektro.

Når dem har brukt så lang tid så ser dem blind på kobling skjema og alt. Lett noen andre sjekk nå.

Er det noe ettermontert alarm eller noe annet utstyr på bilen?

blir å begynne med strøm og jording, så bytte av komponenter som er logisk, så får man se..

ingen ettermontering av alarm og lignende, så bør greit å lete seg frem, men som sagt, om noen bor i nærheten av drammen og har erfaring, så setter jeg stor pris på all hjelp :)

Skrevet
Ved defekt Veivsensor kutter spenning til bensinpumpe og tenning... og burde vært noe av det første man bytter ut hvis annen feilsøking ikke avdekker feil.

Dette er en av de første tingene Bilia hadde "sjekket", men jammen fikk de ut fingeren og byttet denne i går, og jammen går bilen igjen... Rart å mye dyre komponenter man ønsker å selge før man bytter det som faktisk er feil..

Fikk hentet kjerra, og så får man se hva de velger å fakturere når påsken er over, selv om jeg nå har en bil med ny veivsensor, og ny ecu, så tror jeg de selv må stå for mye av dette, da avtalen var enkel og klar.

Riktig god påske, så er det bare å få byttet frontfangeren og tank, så er bilen så godt som strøken igjen :)

Skrevet

kansje greit med en liten oppdatering på hva som er gjort med bilen så langt:

Byttet ALT av styreledd, styrestag og stablink, og hjelpesnekke

Byttet bremseskiver og klosser foran, og sensorer

byttet bremseskiver og klosser bak, og sensorer

byttet alt av stag og ledd i bakstilling

4hjuls kontroll

byttet ut store deler av interiør, som stoler, baksete, hattehylle med bremselys, montert skiluke baksete, baklukegardin

Hatt nede tank, byttet bensinpumpe og filter

Byttet filter og olje på automatkasse

plugger og luftfilter

motordeksel

cd-veksler

håndbrekk sko, og fester

Håndbrekkpedal med demper

styringsenhet for stereoanlegg

komplett ECU og programmering

Veivsensor

baklykter

montert forsterker og 2 x 10" sub på orginalanlegget

montert doble eksosrør ut bak

byttet h.frontlampe

høytalere i bakdører byttet

og har sikkert glemt noe :) tank har igjen begynt å lekke etter tetting med flytende stål, så ny tank er skaffet, komplett, så skal byttes, og frontfanger ble ødelagt ved frakt til bilia, så ny er til lakkering, med nye tåkelys, så blir vel bra til slutt :)

God påske :)

Skrevet

Dette er en av de første tingene Bilia hadde "sjekket", men jammen fikk de ut fingeren og byttet denne i går, og jammen går bilen igjen... Rart å mye dyre komponenter man ønsker å selge før man bytter det som faktisk er feil..

Fikk hentet kjerra, og så får man se hva de velger å fakturere når påsken er over, selv om jeg nå har en bil med ny veivsensor, og ny ecu, så tror jeg de selv må stå for mye av dette, da avtalen var enkel og klar.

Riktig god påske, så er det bare å få byttet frontfangeren og tank, så er bilen så godt som strøken igjen :)

Ja var det jeg sa. Vist man hadde strøm på alle punkt på ECU og satt strøm på bensin pumpe og likevell så bilen ikke starter så var det defekt veivsensor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...