Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan blir det å sette kompressor på en m52b28, e36 coupe.

Tenker helt orginal motor, hvordan bli det med topp pakning, lager osv?

Er jo vanosmotor med alublokk..

Hvor mye kan man lade og hvor mye hk får man?

Motoren bruker allerede vann og olje..

Skrevet

Hvis motoren allerede bruker vann og olje så ville jeg overhalt den først.. Koster ikke mange kronene, bare en del tid :)

På helt original motor ville jeg holdt meg på 0.6bar maksimum. Da er ryker ikke toppakninga så lett.. på 0.8bar lever du veldig i faresonen

Skal du over dette så er det en fordel å enten kjøre mls eller o-ringe blokka og legge pianotråd nedi. Kjør på med arp bolter i topp og bunn så henter du fint ut 350hk++ på ellers original motor :)

0.6 bar gir ca 300hk(?) i motor

Skrevet

Sett av ihvertfall 10k til motoroverhaling.

Skal du overhale en sliten motor bør du ta med stempelringer, rådelager, rammelager, komplett register ++

Ting blir fort dyrt! :P

Skrevet

Eg har sagt det før, og sier det gjerne igjen, om man synes at feks 10000.- er dyrt og mye penger så glem hele drømmen om overladning.

Sier ikke at alt må være dyrt men ting baller veldig fort på seg :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...