Tiseth! Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Hvordan blir det å sette kompressor på en m52b28, e36 coupe. Tenker helt orginal motor, hvordan bli det med topp pakning, lager osv? Er jo vanosmotor med alublokk.. Hvor mye kan man lade og hvor mye hk får man? Motoren bruker allerede vann og olje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Hvis motoren allerede bruker vann og olje så ville jeg overhalt den først.. Koster ikke mange kronene, bare en del tid På helt original motor ville jeg holdt meg på 0.6bar maksimum. Da er ryker ikke toppakninga så lett.. på 0.8bar lever du veldig i faresonen Skal du over dette så er det en fordel å enten kjøre mls eller o-ringe blokka og legge pianotråd nedi. Kjør på med arp bolter i topp og bunn så henter du fint ut 350hk++ på ellers original motor 0.6 bar gir ca 300hk(?) i motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomas_ja Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Dette går fint, men hadde nok valgt en friskere motor ? Min er vel gått ihvertfall 40k med sånt oppsett. lader 0,7 med intercooler. og b25 insug. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2012 hva vil det komme seg på ca på overhale motoren da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Slipesett koster 1800 hos koed hvis jeg husker rett.. Bunnsett koster noe av det samme, litt billigere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2012 ahaa, bør man bytte lager osv i bunndel også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Jeg ville gjort det, kjekt å være på den sikre siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2012 hva koster lager, pakninger og stempelringer da? komplett alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 https://www.koed.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Sett av ihvertfall 10k til motoroverhaling. Skal du overhale en sliten motor bør du ta med stempelringer, rådelager, rammelager, komplett register ++ Ting blir fort dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet Februar 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2012 såppas ja, ryr fort på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Eg har sagt det før, og sier det gjerne igjen, om man synes at feks 10000.- er dyrt og mye penger så glem hele drømmen om overladning. Sier ikke at alt må være dyrt men ting baller veldig fort på seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Kjøp en S52 med girkasse fra england og hiv nedi... koster maks 10k.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiseth! Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2012 tviler sterkt på at jeg får den komplett med girkasse, hjerne++ ferdig med frakt, toll osv hjem hit.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Dersom du ikke har kompressoer liggende blir nok uansett hvordan du vrir og vender på det f eks en S50 en hel del billigere gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå