schtein Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Har en 96 523ia som motoren har begynt å streike på. Så har min bror en e34 m50 turbo prosjekt som aldri blir ferdig.Motoren er ferdig bygd, 2,8 veiv. smidde stempler og råder. o-ringet blokk. haltech sprut. gt42. mangler kun dyser og fuel rail..planen er å få dette sammen, så få noe maling på bilen.Har en deadline på juni 2013, så skal prøve etter beste evne å få bilen ferdig til da.Motor ras 2013, ny motor på tur inn. Bunndel konstruert av cylmo, så nå må det bli bra!2,5 veivK1 råderWiseco stemplerAcl lagerArp 2000 bolterAthena cooper pakningHjemme portet toppRc 1000cc dyserNuke fuel railSummit pumperAeromotive btrSynapse 50mm wgTB 70 aggregatHaltech ps2000Ls2 coilerLetta svinghjulClutch og lamell fra A-dekk, ingen aning om det holderZF kasse fra 525i med shortshiftGsp skiver med yellowstuff klosserSupersport coiloversByttet alle slitedelerGsp caster foringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Appelgren Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 Høres ut som et morro-prosjekt! Pøs på med bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrelangmo Skrevet Februar 26, 2012 Share Skrevet Februar 26, 2012 må få inn noen bilder ja ;P er lite spenede og se på uten bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schtein Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 27, 2012 Har lite bilder foreløbig, har mekket passat og måket 400m2 med snø i dag. Bilder kommer etter hvert, ikke så mye tid til overs til bil prosjekter for tiden. Men her er et bilde av motor slik den står nå i en e34. Ikke så lenge siden jeg lakket opp motoren, men må dra av topp lokket og lakke det i matt svart med struktur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Spennende prosjekt. Vi er glad i bilder;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Intressant prosjekt. Skriv gjerne litt detaljert om hvordan du parrer datasprutet med bilens elektronikk. Disse bilene har vel CANBUS? Eller er det før 96 (?) som har "vanlig". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleE30 Skrevet Februar 27, 2012 Share Skrevet Februar 27, 2012 Vet ikke om det bare er meg som er dårlig til å lete, men E39 turbo har jeg ikke sett noe av her på forumet. Blir spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 Intressant prosjekt. Skriv gjerne litt detaljert om hvordan du parrer datasprutet med bilens elektronikk. Disse bilene har vel CANBUS? Eller er det før 96 (?) som har "vanlig". E39 ble laget fra 96 til 03, og alle kom med Canbus. Du har en liten koble jobb foran deg, mtp. få det systemet til å fungere fint sammen med datasprut, men ingenting er umulig Blir morro å se E39 med turbo, sjeldent syn det egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schtein Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2012 Jeg er også litt spennt på elektronikken. i e34'en gikk det rimelig greit. får prøve å gjøre likedan i e39'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0rnar88 Skrevet Februar 28, 2012 Share Skrevet Februar 28, 2012 Denne skal jeg følge med på! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schtein Skrevet Februar 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2012 Har fått av fronten. Har etter hver noen e39 deler tilsalgs.. Må rasjonere pappesker på jobb fremover.. Så et skryterbilde av 1.prioriteten i hjemmet. Man må begynne med en gang å påvirke ungen så ikke hest blir hobbyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotommy Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Jeg kan vel liste opp noen spec`s på prosjektet så langt. Er jeg som skal donere motor til dette prosjektet. Motor så langt: Borra og o-ringet M50b25 blokk JE smidde stempel Total seal ringer Eagle råder arp bolter i topp "støtgjørdel" i bunndel av blokka 528 veiv Haltech platinum 2000 motorstyring Ls2 coiler Synapse 50mm wastegate Garrett gt 42 Letta svinghjul og 6 puck cluth. Veldig hjemmesnikkra manifold. (spørs om denne må kasseres) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotommy Skrevet Mars 1, 2012 Share Skrevet Mars 1, 2012 Intressant prosjekt. Skriv gjerne litt detaljert om hvordan du parrer datasprutet med bilens elektronikk. Disse bilene har vel CANBUS? Eller er det før 96 (?) som har "vanlig". E39 ble laget fra 96 til 03, og alle kom med Canbus. Du har en liten koble jobb foran deg, mtp. få det systemet til å fungere fint sammen med datasprut, men ingenting er umulig Blir morro å se E39 med turbo, sjeldent syn det egentlig. Nå er det jo tross alt en snekker og en billakker som skal koble dette.. Kan dere brife oss litt i hva Canbus er og hvorfor det blir vanskelig å få bilelektronikken til å fungere ved siden av dataspruten? På min e34 klipte jeg vel egentlig bare bort alt jeg ikke ville ha i motorrommet og koblet opp sprutet. Tror så og si alt fungerte bortsett fra turteller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 2, 2012 Share Skrevet Mars 2, 2012 CANbus er et system som består av mange styreenheter og som kan kommunisere med hverandre uten en ekstern computer (host computer). Den må ha visse signaler for å fungere, ellers får du alle feilkodene som mange har. Det er rett og slett hele nettverket i bilen. Dvs. når du bytter ut den originale ECUen i bilen din, med datasprut har ikke resterende moduler i bilen noe å respondere til, og du vil ikke ha virkende ABS, ASC, airbag osv. Kan lese litt generelt om Canbus her: http://en.wikipedia.org/wiki/Controller_area_network Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
schtein Skrevet Mars 2, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 2, 2012 Så lenge jeg har bremselys er jeg fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå