Gå til innhold

E39 M50 turbo prosjekt. Vinterens oppgraderinger igang.


schtein
 Share

Anbefalte innlegg

Er noe framgang ja. er ute å mekker nesten hver kveld.

måtte sveise om front stykket enn del, samt lage nye fester til radiator. så nå sitter radiatoren et par cm lenger ned også er "kjølefeltet" mer i senter.

20120512_212322.jpg

Fant ingen gode løsninger på de øvre ic festene. så ble bare til at jeg vridde en bit med flatstål og skrudde fast:-P rørgate blir i 3" stål rør. minst mulig med silikonslanger og slangeklemmer.

20120514_201121.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på hvordan dere skal få til can-bus og datasprut.. Vindusviskerene går også på canbus, så de vil ikke fungere med datasprut uten at man parrer det med sentralledningsnettet :)

Edit: Vindusviskerene går på LIN-Bus, men det er i grunn det samme, bare at den ikke snakker tilbake :)

Nå er det vel strengt tatt ikke så mange funksjoner som trenger signal fra motorstyreenhet for virke.

Siden du bruker eksempelet med vindusviskere, virker de f.eks helt fint uten det.

Blir nok et par "utfordringer" for å få alle detaljer til å virke, men tror ikke det skal være noe problem..

Bortsett fra at jeg akkurat har skiftet motor i min e39, og der virket ikke viskerene uten motorstyreenhet :wink::lecture:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir mange artige patenter. de org radiator festene var ubrukelige når ikke hele ac,gir,servo sandwitchen skulle brukes. her er et bilde av de nye festene til radiatoren, det øvre ble ei rustfri plate fra ventilatoren på kjøkkenet :lol:

20120510_195757.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel ikke fjerne original motorstyring for å montere datasprut? Den kan vel bare stå der å kommunisere i vei som vanlig den:D

Er det jeg også ser for meg.. :P

Kan kansje ikke regne med att asc/dsc osv vil virke optimalt da men:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et prosjekt man kan like! Hvor mye krutt er det egentlig du har planer om å file ut av den stakkars m50'en? Mener jeg både har sett og hørt gt42 er brukt på endel 2jz'er med oppimot firesifra benketall.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...