Gå til innhold

Noen som har erfaring med 6,2" KDF BMW1 Touchscreen Allround

Anbefalte innlegg

Fant denne på EBay.de, den ser veldig lovende ut, men det gjør det meste på papir og bilder.

Lurer derfor på om noen av dere har noen erfaring med å sette en slik inn i en E38, 1996. Har nettopp fått meg en 750Ia, men synes vel egentlig anlegget (dvs grensesnittet mellom menneske og utstyr) var litt nedsig. Kom fra en MB180A med Command system og må innrømme at utviklingen siden 1996 har gått videre i rett retning.

Her er linken til EBay hvor jeg fant sakene:

http://www.ebay.de/itm/BMW-E39-E38-E53- ... 1e6668e8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en Dynavin spiller eller en kopi av den. Uansett så passer den ikke sånn helt uten videre i en e38 :wink:

Ok - noen ide om hva som må gjøres. Fikk en mail fra forhandler i Tyskland om at dersom jeg har en Din1 slot så vil den passe fint, alt av kabler og kontakter + rallemikk følger med i settet.

Petter på Wangen Auto fortalte også om en kjenning med en 7 serie som hadde satt inn dette apparaturet med stor suksess.

Men - siden denne store deilige BaderMainhofWagen er ny for meg har jeg lyst til å spørre litt rundt før jeg gyver løs på den med hammer og meisel.

Et fantastisk kjøretøy. :P , jeg kaller henne Olga, hun er stor, feit og duver så deilig når jeg rir henne, men det er jo egentlig bare et skikkelig beist av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en Dynavin spiller eller en kopi av den. Uansett så passer den ikke sånn helt uten videre i en e38 :wink:

Ok - noen ide om hva som må gjøres. Fikk en mail fra forhandler i Tyskland om at dersom jeg har en Din1 slot så vil den passe fint, alt av kabler og kontakter + rallemikk følger med i settet.

Petter på Wangen Auto fortalte også om en kjenning med en 7 serie som hadde satt inn dette apparaturet med stor suksess.

Men - siden denne store deilige BaderMainhofWagen er ny for meg har jeg lyst til å spørre litt rundt før jeg gyver løs på den med hammer og meisel.

Et fantastisk kjøretøy. :P , jeg kaller henne Olga, hun er stor, feit og duver så deilig når jeg rir henne, men det er jo egentlig bare et skikkelig beist av en bil

:lol: Har ikke kommet på noe navn til min 7'er ennå :)

Når det gjelder spilleren, så står det forklart litt her:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1558613

Kort fortalt så blir det komplikasjoner med en ventilasjonskanal og en spjeldmotor bak spilleren.Derav grunnen til at den originale radioen er plassert til venstre siden, altså "offset"

Det kan tenkes at det er mulig å montere en spiller, uten å modifisere den, i en e38 som har manuelt klimaanlegg. Altså di som har vribrytere på klimapanelet og ikke digitalt som er vanligst.

Det er da snakk om en Hualingan spiller og ikke en Dynavin som du har linket til. Forkjellen på di to er at Hualingan spilleren har "innmaten" montert på toppen og ikke midt på som på Dynavin.

Jeg har prøvd å montere en Hualingan i min bil. Det gikk ikke bra.

En annen tråd med litt mer info:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1561670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Har ikke kommet på noe navn til min 7'er ennå :)

Når det gjelder spilleren, så står det forklart litt her:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1558613

Kort fortalt så blir det komplikasjoner med en ventilasjonskanal og en spjeldmotor bak spilleren.Derav grunnen til at den originale radioen er plassert til venstre siden, altså "offset"

Det kan tenkes at det er mulig å montere en spiller, uten å modifisere den, i en e38 som har manuelt klimaanlegg. Altså di som har vribrytere på klimapanelet og ikke digitalt som er vanligst.

Det er da snakk om en Hualingan spiller og ikke en Dynavin som du har linket til. Forkjellen på di to er at Hualingan spilleren har "innmaten" montert på toppen og ikke midt på som på Dynavin.

Jeg har prøvd å montere en Hualingan i min bil. Det gikk ikke bra.

En annen tråd med litt mer info:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1561670

Hei igjen.

Takker for info - skal se på linkene og så skal jeg ta et bilde av interiøret mitt så du kan gi meg en kvalifisert gjetning på om mitt anlegg vil ha de samme utfordringene som ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker 740AV, du stjal hele innlegget mitt. :lol:

Hmm, litt fersk her - så dumt spm: hva mener du med en tråd?

En Show-off/bildetråd, vi må jo få se bilen din. ;)

http://bimmers.no/forum/viewforum.php?f=6

Er det forresten original Navigasjon på E38en din ChezApu?

Bilder kommer snart.

Bor på Vestlandet og kjørte bilen over fjellet i helgen. Siden det har vært øs pøs regnevær så må jeg vaske og stelle damen litt før jeg tar bilder. Hun er mektig pen - synes jeg.

Guttene på jobben ramlet nesten ned i motorrommet når de fikk se og høre de 12 blodpumpene i aksjon.

Vet du om vifta skal gå konstant på denne bilen? - det er den eneste motorlyden jeg hører når jeg kjører, og det kunne vært greit å ha denne på termostat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for off top, men hvor drivstoff bruker 750 din? Interessert i by-og-langkjøring. Takk

Det er helt ok.

Jeg har lite grunnlag for å si noe ennå om by og blandet kjøring. Siden jeg hentet bilen på Hamar fredag har jeg kjørt Hamar-Drammen, Drammen - Fredrikstad-retur, Drammen - Bergen. Mye langkjøring altså. Klokket henne inn til 0,97 totalt ved parkering i Bergen.

Nå kjører jeg henne 8 mil blandet kjøring hver dag til jobb så det kommer nye tall etterhvert, ser ut som jeg holder henne på 1,1 - 1,2.

Når det er sagt så er det 0 problem å pøse på og la det gå med 2-3 liter på mila. Hun er sint og tøst. En god kombinasjon for en så deilig dame. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker 740AV, du stjal hele innlegget mitt. :lol:

Hmm, litt fersk her - så dumt spm: hva mener du med en tråd?

En Show-off/bildetråd, vi må jo få se bilen din. ;)

http://bimmers.no/forum/viewforum.php?f=6

Er det forresten original Navigasjon på E38en din ChezApu?

Glemte å svare på Nav spm ditt - det er ingen Nav på denne bilen, kun en anakronistisk kassettspiller som sikker tvar state of the art i 1996 og en radio med div pixelfeil og litt dårlig mottak.

Siden jeg hadde Command systemet på min MB så må jeg ærlig si at jeg savner denne eller noe lignende - Command er helt suveren både i utseende og grensesnitt/virkemåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Takker for info - skal se på linkene og så skal jeg ta et bilde av interiøret mitt så du kan gi meg en kvalifisert gjetning på om mitt anlegg vil ha de samme utfordringene som ditt.

Bare legg ut bilde det :wink: Men det er veldig enkelt og se. Har du LED-display på klimapanelet ditt, så har du en utfordring. Har du et klimapanel med bare vribrytere så kan det gå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...