aloo Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Hei, Jeg får opp ABS, DSC og bremselys feil når bilen starter og går. Total kmstand måler går heller ikke, kmteller eller fartsmåler går heller ikke. Bilen er fullt kjørbar, men uten ABS og uten DSC. Veldig farlig når det er glatt ute. Problemet begynte her om dagen, etter at jeg ladet iPhone via sigarett tenneren. Har noen av dere erfart dette og hva er evt løsning på feilen? Kmstand på 169924km står i ro hele tiden Turtallsteller fungerer. Har prøvd å fjerne minus pol på batteriet i minst 7timer uten at det resettes/hjelper
sveinis Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Sjekk først og fremst at batteriet ditt er i orden, og skikkelig jordet.
aloo Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Glemte at dette kommer og går. Innimellom fungerer det i 5 minutter eller noen km så kommer det tilbake. Hvordan skal jeg sjekke om batteriet er OK og ordentlig jorda?
Forbiss Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Tipper du har defekt abs-giver venstre bak.
Beta Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Abs enheten din som er gåen. Får kjøpt rep sett eller du kan kjøpe ny til rundt 8000. Denne må kodes til din bil.
dolbyac3 Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Abs enheten din som er gåen. Får kjøpt rep sett eller du kan kjøpe ny til rundt 8000. Denne må kodes til din bil. har sannsynligvis samma problem som han, hvor kan man få tak i repsett ? og kan man ikke hente ABS styringsenhet fra annen bil på hugger`n f.eks?? T.
Beta Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Feks her får du kjøpt. http://www.modulemaster.com/en/BMW/5-series_info.php
aloo Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Noen som har erfaring med å sende til modulemaster? Evt finnes det andre folk som reparerer? Dersom jeg sender inn min og får tilbake samme. Må det uansett kodes om??
aloo Skrevet Februar 27, 2012 Forfatter Skrevet Februar 27, 2012 Og er det farlig å kjøre bilen med problemet i lengden??
Beta Skrevet Februar 27, 2012 Skrevet Februar 27, 2012 Har ikke erfaring med de. Endte opp med å kjøpe nytt hos BMW. Fikk en grei pris.. Er ikke farlig å kjøre med det annet enn at du ikke har abs, trippteller,speedometer eller dsc..
aloo Skrevet April 14, 2012 Forfatter Skrevet April 14, 2012 Sendte ABS modulen til Innosund i Sverige og fikk tilbake med svar om at det er ikke noe feil med ABS modulen. Sannsynligvis noe feil med ABS sensor venstre side bak... Noen som har erfaring med å skifte det og evt pris?
bjalle Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Skru av venstre bakhjul så ser du 2 kabler som går til bremsene,en til slitasjevarsler og en til sensor,sensoren sitter bak navet og er festet med ett par skruer,denne løsnes og dras rett ut,pøs på med en del rustfjerner og gjør godt rent før du fjerner den,10 min jobb hvis den ikke har satt seg fast.Dette gjelder e39 men skulle vel være ganske likt.
aloo Skrevet April 14, 2012 Forfatter Skrevet April 14, 2012 Takk, skal forsøke det. Har også lest at det kan være defekt speed sensor. Er det det samme som abs sensor?
LK Skrevet April 14, 2012 Skrevet April 14, 2012 Ja,hastighetsignalet blir hentet fra abssensor venstre bak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå