Gå til innhold

bmw 316i e90 08 tuning.

nilsbmw91
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en bmw e90 2008 316i med n43motor 122hk, som skal hver samme motoren som 318i, 320i,

har chippet bilen og endret på dataen i bilen, har 138hk men lurte om noen hadde noe forslag til bytter av deler så det blir meir effekt. eksempel luftintak osv.

Noen som vet ka luftintak e kan bytte til 320i intak els. som passer til bilen eller lett å bygge om.

hørt at luftintak, manifoil, kamer skal fungere godt.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

va en ting ej også lurte på, har ett kn filter montert i boksa men den passet i koblingene men va for stor til å få igjen boksa, så det er åpent på undersida har luftfilterboksa, gjør dette noe?

Som jeg vet så skal K&N filter ikke ha noe boks over seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får no insats osv i kn filter, så det stemmer nok ikke. Men hadde en liten vurdering om det er best å ha boksa tett slik det blir på måte trykk i boksa og ny luft, og ikke sug inn fra motorromme som er ofte varmt, siden har deksler under osv, er no ganske tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Gammel tråd dette men det er rimelig trangt i det inntaket i grillen som går inn i filterboksen på de bilene der. Etter å ha gått bort til skjermet åpent filter merkes det godt både på bunndrag og på topp. Det er riktignok en 318i N46B20 motor jeg har som er samme som i 320 bare med mindre effekt. Er vel strupet med eksosmanifold, innsug (Luftinntaket->filterboksen) og software (selv om jeg er noe usikker på den siste her, men vil tro det grunnet tynnere rør på eksosmanifold etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...