Gå til innhold

Trenger litt hjelp. E46 320d. Eksostrykk i topp- [LØST]


Thundercoil
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk bilen på veien igjen i dag, kjørte nettopp en tur og skulle også på butikken.

Etter ca. 30 minutters kjøring, sa det poff, og eksosen kommer ut av toppdekselet. Eksosen står ut fra innsugsmanifold og toppdeksel, og lyden er høy. Hehe. Kupeen fyllte seg på røyk på sekunder.

Noen som vet hvor/hvorfor/hvordan dette pleier å skje? Det jeg vet, er at det er min feil. Men vet ikke om det bare holder å bytte litt pakninger/stramme til bolter i toppdeksel og innsug.

I forbindelse med dysebytte i går og i dag tidlig, byttet jeg også toppdekselpakningen og alle boltene i toppdekselet.

Fulgte dette skjemaet:

66.jpg

Tok også ekstra pakningstoff i knekkene på den halvmånen.

65.jpg

Tok det under og over gummipakningen og litt rundt. Er det flere steder det skal ekstra pakningstoff/dreibond?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet dyser.

Så var det noen knekte bolter i toppdekselet fra tidligere eier.

Siden jeg skulle ta denne jobben, kjøpte jeg alle boltene nye+toppdekselpakningen.

Så ja, toppdekselpakning ble byttet i dag! Har tydeligvis gjort noe feil, men vet ikke hvor feilen ligger. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump!

Tilleggsspørsmål:

Noen som vet om motorene blir ødelagt av 1-2 minutt med eksostrykk i toppdeksel?

Typisk min flaks at hele driten er herpet nå. Hehe.

Det som skjer er at eksosen slår ut av toppdeksel, og det er høylytt, i tillegg finnes det ikke kraft i motoren. Stoppet og slo av med engang det skjedde.

Lurer derfor på om det er håp for motoren, eller om den er blåst. Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp tatt bilen på henger og fraktet den til verkstedet.

Demonterte straks, og når jeg fikk tatt av pollenfilterhuset, så jeg at ene dekselet var sprekt.

Det som har skjedd, er at gjengene i toppen, til en av dysene hadde sviktet, så dysen poppet opp under kjøring. Så det er her eksosen kommer ut og sprer seg innover i toppdekselet, da det ikke er press på toppdekselpakningen i området rundt dysen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...