Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en e21 316 fra 1975 og planlegger motorbytte i nær framtid. Ønsker mere pulver og lurer på hva slags type bmw motor jeg kan legge i denne, uten mye ombygging og modifisering? Hva "passer"?

Taknemlig for alle svar og innspill som kan være til hjelp!

Skrevet

Finn en motor fra en 323i, den passer rett i :) Hvordan nyere motorer (E30) passer inn, vet jeg ikke, må sikkert tilpasse nye motorfester.

Skrevet
Finn en motor fra en 323i, den passer rett i :) Hvordan nyere motorer (E30) passer inn, vet jeg ikke, må sikkert tilpasse nye motorfester.

Den passer nok ikke rett inn...4syl originalt hans bil..;) annen travers og motorfester, girkasse og mer på sekser.

Men m10b20 som er skremt opp litt er nok det enkleste og billigste. Vil du legge mer penger i det så kan du lese tråden min for tips..:)

Skrevet

Biligste er og kjøpe seg en E30 318i/E28 518i motor og sette i da har du litt over 100hk. De motorne får du fra 500,- og opp. Da trenger du bare og montere motor, bensinpumpe og retur til tanken. Mye moro for lite penger+ går greit ved EU godkjenning. 0-100km/t går nesten like fort som 323i hvis du beholder 316 diffens utveksling.

Skrevet

Den passer nok ikke rett inn...4syl originalt hans bil..;) annen travers og motorfester, girkasse og mer på sekser.

Men m10b20 som er skremt opp litt er nok det enkleste og billigste. Vil du legge mer penger i det så kan du lese tråden min for tips..:)

Ahh, my bad ;)

Skrevet

Takker! Gjør kanskje best i å få tak i en 4'er da, selvom det hadde vært morro med noe større. 6'ern fra e21 passer altså ikke? Forrige eier påsto det (men vet jo ikke om han hadde peiling). Har lite peiling på akkurat bmw selv, da jeg er ny som bmw-eier:) Så takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...