Gå til innhold

Fusking / får ikke turtall m20. Filmet oppførsel på motor!!


Jørgen Lie
 Share

Anbefalte innlegg

Mulig jeg har lagen en tråd om dette før, men prøver igjen.

Motoren min nekter å gå normalt.

*Når den starter, så driver den og jager litt.

*Om jeg prøver å gi turtall, så putrer den og smeller på 2-3000omdr

*Prøver å kjøre, så rykker den bare, og klarer heller ikke da å få opp turtall.

Noen som har noen tips til hva dette kan være?

Har prøvd annen LMM, uten at det gjorde saken bedre.

Kan det være følerene på girkassa? (Skal prøve og ohm`e de når jeg kommer hjem)

Hjernen ?

Bensintilførsel?

Anyone? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har lagen en tråd om dette før, men prøver igjen.

Motoren min nekter å gå normalt.

*Når den starter, så driver den og jager litt.

*Om jeg prøver å gi turtall, så putrer den og smeller på 2-3000omdr

*Prøver å kjøre, så rykker den bare, og klarer heller ikke da å få opp turtall.

Noen som har noen tips til hva dette kan være?

Har prøvd annen LMM, uten at det gjorde saken bedre.

Kan det være følerene på girkassa? (Skal prøve og ohm`e de når jeg kommer hjem)

Hjernen ?

Bensintilførsel?

Anyone? :)

Annbefaler å bytte til facelift ledningsnett. Det med følere på kassa er noe møkk. Men var ikke det du lurte på:)

Hvilke dyser og lmm er det du kjører med? Typisk symptom ved gåen lmm.

Virket dette fint før vinterdvale?

Er dette det eta prosjekte ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annbefaler å bytte til facelift ledningsnett. Det med følere på kassa er noe møkk. Men var ikke det du lurte på:)

Hvilke dyser og lmm er det du kjører med? Typisk symptom ved gåen lmm.

Virket dette fint før vinterdvale?

Er dette det eta prosjekte ditt?

Mja, d å bytte ledningsnett er egentlig uaktuelt akkurat nå. Mulig de følerene ikke er helt gode ja.

Kjører med 2,5 innsug og dyser.

Dette er eta-prosjektet ja.

Men, saken er at 2,5`n var akkurat lik før jeg hiva den ut. Så flytta jeg over girkasse, LMM, innsug, hjerne og ledningsnett fra den til 2,7`n. Og da ble den akkurat likedan :lol: Så det må være noe av de "gamle" delene som spiller meg et puss her!

Å så kan jeg vel legge til at 2,5`n var litt rar innimellom, men det kom etter at jeg skulle ta livet av 2,5`n samt noen gamle dekk, der det ble kjørt turtallssperre over litt lengre tid.

hull i slangen til lmm?

Det er ikke hull i LMM-slangen nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej,

Da er det bare å begynne feilsøke. Kjenner du noen så har en lik hjerne?

Du kan ohme følerene på kassa. mener det var rundt 800 + - de skulle vær.

Jeg har vært bort i brudd i el nett på preface. Da va det selfølgelig i ledningene så går til følerene, så var synderen.. Måtte klippe opp hele el nette for å finne frem desse ledningene og lete etter brud, noe jeg ikke ga meg ut på etter x antall timer feilsøking.

Mine symptom var: Bilen fjusket og ting ble verre med tiden, plutselig ble det bra. Før det havarerte totalt på vei til Våler. Da Bytta jeg alt unntat elnett, fikk start, men hadde like symptom så deg.

Etter dette satt jeg på facelift nett.

Har foresten et preface nett liggende, jeg kjøpte den gang mitt gikk i stykker.

Kan også være kontakten til lmm så er litt dårlig? Osv......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, må se på det! Klør i fingrene etter å kjøre den nå..

Jepp, skal prøve og ohme de når jeg kommer hjem.. Så kan jeg kanskje starte en plass og evt utelukke. Mulig jeg kan få prøvd en hjerne ja... Samt en kompis hadde følere sa han, så blir å prøve de også..

Mm, var akkurat d der jeg tenkte og unngå.. Er ikke så gira på slik feilsøking i mangel på tålmod! Hehe.

Neei, tror ikke at kontakten til LMM skal være dårlig, men skal jo selvfølgelig sjekke det også..

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også egentlig utelukket falskluft, da jeg har sjekket over alt der.. Det lukta en del bensin i sta, men har ikke tått ut plugger for å sjekke om noen der er våte.. Bensintrykkregulator, kan d være noe?

Egentlig så heller jeg litt mot at det er en av eller begge følerene på girkassen.. Under bytte så monterte jeg svinghjulet fra b27`n, men d hadde jo ikke den tappen som skal gi signal til føleren på kassa. Så tok ned kassa og bytta svinghjul.. Da tente den. Da jeg tok ut ene føleren så virka d som om den var skadd.. Så om jeg har "flaks" så er det den.. Blir å sjekke det om vi ikke drar ut på havet ila helgen om jeg får tid..

Laster opp film til photobucket nå... Ting tar tid...

EDIT: Her er film fra motorens gange

th_IMG_0313testWi-Fi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bakerste er det som føler på tappen på svinghjulet, mens den andre er turtallet? Har ikke ohm`a.. Prøve på det i morgen kveld om jeg får tid.! Farsken så lyst til å kjøre den gamle bilen der nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sjekket:

Ohmet følere på kassa samt prøvd å bytte plass. Ohmet hennholdsvis 839 og 852ohm.

Jeg vet at den er riktig huket, for det sjekket jeg da jeg monterte motor. Rotorlokk og fordeler er ny.

Coil er også i inntakt.

Har prøvd en annen hjerne, same shit.

Sjekket over vakuum og sjekket falskluft.

Plugger er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Løfter denne litt igjen..

Har fått tak i andre følere på kassa nå som jeg skal prøve, samt BTR... Annet ledningsnett er også tilgjengelig, så d blir vel også byttet om ikke d andre gir noe resultat :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...