Gå til innhold

Startproblemer av og til (e36)


engern
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en 318i 94 modell med start problemer av og til. Hver morgen etter at den har stått over natten så starter den ikke. Løsningen er da starthjelper\startkabler. Dette kan også skje om jeg stopper bilen i 5 minutter eller 50 minutter, altså når som helst. Det virker som om den ikke har nok strøm til og starte. Ettersom starthjelpern fungerer hver eneste gang. Batteriet er nesten helt nytt også så det burde ikke være det som er feilen.

Kan det være dynamoen som er gåen? Noen som vet hva det kan være?

Problemet dukker opp når som helst man stopper bilen, men ikke alltid. Det er kun når den står over natten at problemet alltid er der på morgenen etter.

Tusen takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du målt dynamoen, at den lader som den skal? Bør ligge på 14 + - litt under eller over går bra.

Kan jo hende du har strømlekasje ein plass og. Du kan skru av pluss polen og måle med prøvelampe elns mellom polen på batteriet og klemma, vil vel alltid vere noke som drar litt strøm, som cd spelar osv, men du ser jo om det er litt strøm som går eller det er veldig masse.

Kan jo og ta ut sikringar når alt er av og sette dei inn i igjen og sjå kven av dei som gnistar litt når du sett dei i, då er det jo eit tegn på at det går strøm der, eller måle med multimeter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å mål strøm tyv så skal man koble av minus polen på batteriet så mål du i mellom kablen og batteriet sin minus så måler man i AMPER og da skal den ikke trekk noe mer en 0.8A

Alt skal var av slått. Man skal vent i minst 15min før man begynner å dregg ut sikringer for å se hvordan kurs som dreger strøm.

Ladespenning skal var 13,8v og oppover. Max 14,5v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...