molle Skrevet Mars 3, 2012 Skrevet Mars 3, 2012 e36.. Når motor blir varm så "Futter" (Fjusker, lugger) motorn, dette skjer når den er blidd skikkeli varm, på 900-2000 omdr. ved tungt gir. Den går heilt fint når kald, god momentkurve å alt, samme på varm, alt fungerer. men feks opp en lang bakke, eller forbikjøring uten å gire ned og bilen ligg på 15-1700 omdr. så putrer den en å annen gang. Slik som dette: ................futt...................fut.fut............. Akkurat som den ikke tenner bensinen på et rikti vis. Har prøvd andre koiler(original BMW), nye plugghetter (BMW), nye plugger (Bmw), pluss masse annet som feks. Termostat, lambdasonde, luftfilter. Kan det være bensin filter, evt symptomerpå dette? Kam aksel sensor? Gi meg gjerne utfyllende svar. Luftmengdemålern er i orden for å ha det sagt. ledninger til koilene er hele, og det er tørt nedi "plugghulle) Er rett å slett drit lei, så bil selges etter dette er rettet opp, eller nå som den står. her er bilde
molle Skrevet Mars 3, 2012 Forfatter Skrevet Mars 3, 2012 Enyone? Bud mottas med takk og blir vurdert:)
molle Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Skrevet Mars 4, 2012 Diagnose test imorgen, finner de ikke noe har jeg ikke anelse:(
molle Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Skrevet Mars 4, 2012 Har egentli bare lyst på bud, ALLE bud blir vurdert. Bor i Blomlia, ca ett kvarter før finnsnes. Førvente ikje å få 40 000 for den, men heller ikje vraktpant. det e masse nytt på den:) siste mån. å ikje minst siste halve åre: E bare en filleting, men e så irriteranes, kjem det ikje nåkka opp imårra på diagnosn kan det være bensinfilter som ikje klare å levere nok på lave turtal. Bytte kan selvfølgeli å vurderes. Bilen brukes dagli, Ring helst for kontakt, og bud:) tlf 99418855
hao Skrevet Mars 4, 2012 Skrevet Mars 4, 2012 Hvis jeg så ville jeg sagt lamda, men i og med at denne er skiftet så? håper den var ny? Det du står igjen med ar jo som du selv sier kamakselsensor eller veivakselsensor. Dette er jo noe som koster en del da så ville nok tatt den diagonosen først. Selv ville jeg ha koblet fra lamda først for å se om det forandrer seg, selv om du har skiftet. Enkel å kjappt forsøk da. Billig også.
molle Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Skrevet Mars 4, 2012 Får prøve det imorgen:) HÅPER på at diagnosen sier noe:) Er bytta lambda JA, på grunn av fulstendig motorkutt noen hundre meter, allså den fjusket så ille at hoff. pluss at det lukta sur påhengsmotor i garasn ve oppstart. Det andre som jeg har tenkt på er at det står på en universal lambda på den, har dette stor betydning?
hao Skrevet Mars 4, 2012 Skrevet Mars 4, 2012 molle skrev: Det andre som jeg har tenkt på er at det står på en universal lambda på den, har dette stor betydning? Har hørt begge deler, men har også hørt om feilprodusert "kopi av orginalen" (alternativ vare). Få tilbakemelding da.
molle Skrevet Mars 4, 2012 Forfatter Skrevet Mars 4, 2012 Will do:) får HÅPE diagnosen sei nåkka:) Diagnosetest klokka 9'ish imårra:) Håper på resultat. Kan si at bilen fungerer på topp (3000omdr å opp)
molle Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Skrevet Mars 6, 2012 Diagnosen sa Luftmasse måler:) så vi får se på fredag: da er det tilbake for å se om feilmeldingen er kommet opp igjen. Kan være dårli bensinfilter, å dårlig bensin. for har vært en del me kondensfjerner i tanken.. to flasker på halv tank er IKKE å anbefalle, skjedde pga komunikasjonsvikt mellom meg å mekaniker:( Men vi venter til fredag å ser:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå