AlexNi Skrevet Mars 5, 2012 Share Skrevet Mars 5, 2012 Bilen kokte over her om dagen. Kjørte rett hjem, har byttet termostat da vannet rant ut, men motoren blir kjempevarm etter få minutter. Noen råd? kjempefrustrert nå :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 5, 2012 Share Skrevet Mars 5, 2012 Kva slags bil har du? Vanlige feil er f.eks. vannpumpa og lekkasje som fører til lite kjølevæske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexNi Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2012 BMW 318i E36 Touring 1997. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexNi Skrevet Mars 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2012 kjøre den på verksted, evt inn i fjellvegg. har ikke helt bestemt meg enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Mars 5, 2012 Share Skrevet Mars 5, 2012 Vet bla E39 koker hvis sirkulasjonspumpen til varmeapparatet er ferdig. Men, er usikker på om den er å E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Mars 5, 2012 Share Skrevet Mars 5, 2012 Har du lufta ordentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mars 5, 2012 Share Skrevet Mars 5, 2012 Sirkulerer vannet? har du trykk på systemet? Fyll på rikelig med vann, varmeapparat setter du på maks og fart på vifta! La motor gå på tomgang fyll etter. Ta deg tid vent til termostaten åpner og etterfyll. Sett på lokket på radiatoren og få trykk på systemet(kjenn om slangene blir harde) åpne så lufteskruen og få ut all luft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mars 5, 2012 Share Skrevet Mars 5, 2012 Vet bla E39 koker hvis sirkulasjonspumpen til varmeapparatet er ferdig. Men, er usikker på om den er å E36 Rart min ikke koker da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 Vet bla E39 koker hvis sirkulasjonspumpen til varmeapparatet er ferdig. Men, er usikker på om den er å E36 Rart min ikke koker da... Ja, det kan du jo si. Har vært borti en del tilfeller. Bensin vel og merke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulvin Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 sprekk i topp/topp-pakning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svendis Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 Nei, har vist seg at det er den sirkulasjonspumpen som har vært synderen. 520i de jeg har vært borti, om det er noe spesiellt der er jeg ikke sikker på. Vet hvertfall 2 av de funker fint den dag i dag lenge etterpå.. At det høres rart ut at den skal kunne forårsake det, ja, uten tvil! Når denne elektriske pumpen dauer fører det til redusert sirkulasjon i blokken. Lite eller ingen varme fra varmeapparatet og ustabil motortemp, noen ganger koking. Det var symptomene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimh Skrevet Mars 8, 2012 Share Skrevet Mars 8, 2012 sjekk om det bobler i ekspansjonstanken når du fyller den helt til top. vis det bobler så kan det tyde på at topp/topp pakningen er gåen. eller som nevnt over luft i systemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå