einarg Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Datteren min har en E34 520- hvor varmevifta bråker noe helt vannvittig. Jeg har fått kommet såvidt til vifta fra motor-rommet og kjenner at det mest sannsynlig er lageret på den høyre vifta er slarkete. Kan man bytte bare lageret? Hvordan får man vifta ut? Det virker alt for trangt til å kunne få den ut ??? Har noen en vifte liggende? Bor i Kongsberg Den er nå helt utbrukelig og kjøre pga støy. Einarg Moderatoredit[Kjennern]: Endret tittel på emne. Les forum regler viewtopic.php?f=9&t=1547 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Står litt om det her: viewtopic.php?f=6&t=217722&start=30 Ellers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_odd Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Er nok enklest å bytte hele vifta. Årsmodel er bilen? Jeg har vifte fra en 88 mod og en 94 mod liggende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einarg Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2012 Ja det er E34 520i 1994- har du?? Hva skal du ha for den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
einarg Skrevet Mars 6, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 6, 2012 Byttes den fra motorrom- fatter ikke at det er plass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Prøvd å smøre den? Sånn jeg holder vifta i e30'en min rolig. Smører jevnlig med wd-40. Har holdt en stund:) mener at det ikke skal være så vrient å bytte den. Kjøp deg en haynes bok, det er gull verdt om du fikser litt sjøl:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjrnar89 Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Hos en var det kun vifta som hadde løsna. Hvis vifta er dårlig, er det vel enklest å bytte den ut. Men det er mange typer varmeapparater og vifter; Siemens, Valeo, Behr osv. Det lønner seg nok å se hvilken type du trenger, før du kjøper ny. For å komme til vifta må man skru av en plate. Se bilde; http://images.bimmers.no/files/widf8wi8pxrq0b5gwvlw.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_odd Skrevet Mars 6, 2012 Share Skrevet Mars 6, 2012 Ja det er E34 520i 1994- har du??Hva skal du ha for den? Ja har vifte fra en 94 mod,men du kan jo ta ut den gamle først så du er sikker på å få riktig!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå