W-spec Skrevet Mars 30, 2012 Forfatter Skrevet Mars 30, 2012 Ser du sliter med katt like mye som meg. Forstår ikke hvorfor de absolutt skal gå opp på bilen Jaja, tøft prosjekt. Håper jeg kan se deg i aksjon på ACR i juni Joda, katta er der. Han ble litt skremt første gang han skulle hoppe opp på taket etter at jeg tok ut takluken. Ellers ligger den stort sett på ene stolen når vi har noen timer i garasjen. Takk, takk. Håper det kan bli et tøft prosjekt etter hvert. I år blir det nok ikke så avansert, men håper på å kunne ligge litt sidelengs hvis bilen blir klar. Er jo god tid ennå så det bør gå bra.
Frode G Skrevet Mars 30, 2012 Skrevet Mars 30, 2012 Heisann, du får bare ringe på meg hvis du trenger hjelp med ledninger.. Frode G
W-spec Skrevet Mars 31, 2012 Forfatter Skrevet Mars 31, 2012 Det skal jeg gjøre. Tok ut alt som tilhører CD-spilleren i første omgang. Blir nok mer de neste dagene.
W-spec Skrevet April 3, 2012 Forfatter Skrevet April 3, 2012 Har fått ut det meste av dempematter, bare noen igjen innenfor ledningskaoset under dashen. Men det er igjen en del limrester. Noen tips til hva jeg kan bruke for å fjerne det? Går nok med noen timer til det i påsken når det ikke er vær til noe utenfor garasjen.
Papperboy Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 ser ut som et morsomt å billig prosjekt hadde anbefalt å bytte dekk også hvis du legger fra deg driftinga (som du har LITT lite power til) så bør du kjøpe deg fedral 959 rs dekk de er suverene og billige da kommer du til å kjøre fra flere en du tror
W-spec Skrevet April 3, 2012 Forfatter Skrevet April 3, 2012 ser ut som et morsomt å billig prosjekt hadde anbefalt å bytte dekk også hvis du legger fra deg driftinga (som du har LITT lite power til) så bør du kjøpe deg fedral 959 rs dekk de er suverene og billige da kommer du til å kjøre fra flere en du tror Planen er å holde kostnadene nede og få mest mulig morro fra hver krone. Hvem selger Federal 959 RS dekkene her til lands? Er litt på jakt etter pent brukte slicks (fra STCC e.l.) også. Når det kommer til lite power så er det nok sant for å få masse røyk, men skal klare å holde bilen sidelengs gjennom svingene med et godt understell. Alle kan drifte med en 600hk Supra/Skyline/ect., men færre klarer å drifte med en svakere bil - som min 320 f.eks.
Frode G Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 Har fått ut det meste av dempematter, bare noen igjen innenfor ledningskaoset under dashen. Men det er igjen en del limrester. Noen tips til hva jeg kan bruke for å fjerne det? Går nok med noen timer til det i påsken når det ikke er vær til noe utenfor garasjen. Brukte du varmepistol og sparkelskje da?.. Men thynner funker vel på det meste.. Frode G
Frode G Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 Med et halv villt blikk og litt hard satsing så er det faktisk ingen problem og drifte med en 320!.. Et godt eksempl på det er jo AE86, det er jo en bil som magler alt av effekt.. Det har ikke nøtt til og være dekkrøyk får og drifte.. Men med en sveise diff så er det ingen problem og drifte med 100hk og lite vekt.. Frode G
Papperboy Skrevet April 4, 2012 Skrevet April 4, 2012 ae86 veier 950kg da og har 136hk din veier 1300 kilo og har 150hk jeg har prøvd å drifte med min gammle 320i e36 ikke lett. får jo kasta den ut i svingene men er ikke lett å holde med så lite power. prøvde jo ikke med sveisa diff men er fortsatt litt lite power hvis du har litt habile dekk. så jeg anbefaler da dårlig 15" dårlige og smale dekk bak så går det nok
W-spec Skrevet April 4, 2012 Forfatter Skrevet April 4, 2012 Brukte du varmepistol og sparkelskje da?.. Men thynner funker vel på det meste.. Ja, brukte varme og sparkelskje. Har kjøpt en sitrusrens som jeg tenkte å prøve, men har også tynner og bremserens hvis ikke noe annet virker. Med et halv villt blikk og litt hard satsing så er det faktisk ingen problem og drifte med en 320!.. Et godt eksempl på det er jo AE86, det er jo en bil som magler alt av effekt.. Det har ikke nøtt til og være dekkrøyk får og drifte.. Men med en sveise diff så er det ingen problem og drifte med 100hk og lite vekt.. ae86 veier 950kg da og har 136hk din veier 1300 kilo og har 150hk jeg har prøvd å drifte med min gammle 320i e36 ikke lett. får jo kasta den ut i svingene men er ikke lett å holde med så lite power. prøvde jo ikke med sveisa diff men er fortsatt litt lite power hvis du har litt habile dekk. så jeg anbefaler da dårlig 15" dårlige og smale dekk bak så går det nok Blir sveiset diff og hydraulisk handbrems som bør hjelpe litt. Holdte jo sladden med Volvo 360 med sveiset diff i fjor, med 110 hk og ca 1000 kg. Den har vekt/effekt-forhold på ca. 9,1 kg/hk mens 320'n med 150 hk og 1300 kg (ikke tatt med letting utover dette i beregningen) har 8.67 kg/hk. AE86 har med oppgitte verdier 6,99 kg/hk til sammenligning. Med satsing og bedre understell skal det gå bra å ha det morro. Skal jo ikke å konkurrere med 150hk... Blir vel med noen smale dekk også.
Hans Wilhelm Skrevet April 4, 2012 Skrevet April 4, 2012 Det er nok snakk om Federal 595 RSR dekk tidligere her. Sent from my LT18i using Tapatalk
W-spec Skrevet April 4, 2012 Forfatter Skrevet April 4, 2012 Det er nok snakk om Federal 595 RSR dekk tidligere her. Det kan nok stemme. Ev. Federal FZ202 eller andre merker. Skal se om det blir rom for gateslicks i budsjettet. Er jo viktig å huske regnestykket for underholdningsverdi i forhold til investeringer: / kr
Hans Wilhelm Skrevet April 4, 2012 Skrevet April 4, 2012 Den store fordelen med slike dekk slik jeg ser det, er at du faktisk kan kjøre runde etter runde med de uten at de blir tyggis, og du bare flyter rundt slik man ofte gjør på vanlige gatedekk. Sent from my LT18i using Tapatalk
Testpiloten Skrevet April 4, 2012 Skrevet April 4, 2012 Håper å se deg på ACR i Juni! Tøft med flere E36 der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå