W-spec Skrevet Mars 7, 2012 Share Skrevet Mars 7, 2012 Kjøpte en noe sliten 92 mod. BMW 320i (E36 sedan) med M50B20 rekkesekser og moderat senking. Planen for bilen er å bygge en morsom banebil. Jeg har en forkjærlighet for drifting og breisladd, så jeg regner med at bygget blir rettet mest mot den type kjøring. Sesongen 2012 ble det kjørt med de orginale 150hk og 190nm som ble oppgitt i 1992. Dette for å se hva den klarer og få et utgangspunkt for framtidige utbedringer. Har i 2013 gått til innkjøp av en 4,4 liters V8 (M62B44) med oppgitt effekt på 286hk og 420nm. Om jeg får denne motoren inn i bilen til denne sesongen er noe usikkert, da jeg må bygge om til manuelt gir og flytte torpedovegg bakover. Satser på å bygge innenfor Drifting-reglementet fra NBF og prøve på lisens neste år. Da vil orginalmotoren bli tynet gjennom en runde eller to på bane i år også. Karosseri, kjøreegenskaper og sikkerhet: Kontroll av tilstand og gjøre nødvendige utbedringer Letting av interiør ved fjerning av seter, matter o.l. Fjerne takluke Forsterke karosseri og innfestingspunkter Diff.sperre Foringer Oppgradere bremseklosser Oppgradere bremsesystem Racingstoler og belter Bur Hydraulisk håndbrems Coilovere Stag Motor og effekt: Kontroll av tilstand og gjøre nødvendige utbedringer Gjøre motorbytte til V8 (M62B44) Montere datasprut, turbo/kompressor Videre trimming Styling og dekor: Karosserimodifikasjoner? Lakk / Dekor (v1.1) Dekaler Påbegynt utbedring Utført utbedring Planlagt utbedring Har sikkert glemt mange punkter, men får oppdatere etter hvert.Bilder av hvordan bilen så ut når den kom i hus følger i neste innlegg. Noen bilder av bilen under Sommertreff 2012 på Arctic Circle Raceway: Foto: BraFoto.net Foto: Motorsportfilmer fra Nord-Norge Og noen bilder av bilen under Sommertreff 2013 på Arctic Circle Raceway: Foto: Gabby Photography Foto: Gabby Photography Her er en liten film fra Sommertreff 2012 på Arctic Circle Raceway med min bil og en Volvo 360. (Klikk på bildet eller denne linken for å gå videre til youTube) Her er en liten film fra Sommertreff 2013 på Arctic Circle Raceway. (Klikk på bildet eller denne linken for å gå videre til youTube) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
W-spec Skrevet Mars 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2012 Slik så bilen ut etter at den kom i hus: Må vel har dashboard, ratt og girkule i en racerbil også. Er dette M-sport? (min første BMW...) Seter, matter, taktrekk, dørsider osv. skal ut for å lette bilen. Kom med bud. En del rustsveising blir det. Bakluken er vel ikke det viktigste, men der er det også noe... 17" felger med sommerdekk. Trenger litt puss og lakk. Motoren gikk ruskete og hostet ved pådrag. Slangen inn på innsuget var det første som ble utbedret. Glemte å ta med en nødvendig oppdatering av bremsene for banekjøring. Vurderer EBC Redstuff. Noen som har erfaring med klossene eller andre gode forslag (som ikke er svindyre)? Blir vel større oppgradering av bremsene etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreLM Skrevet Mars 8, 2012 Share Skrevet Mars 8, 2012 Jeg kjørte Redstuff på gamle IS'en min. Fungerte utmerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BilBruker Skrevet Mars 8, 2012 Share Skrevet Mars 8, 2012 Er M-Tech ratt du har ja, ser det pga logoen på den vertikale eiken. Skal følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
W-spec Skrevet Mars 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 9, 2012 Har fått ut bakseter, hattehylle og noen dempematter. Det går ikke så raskt, men det går framover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode G Skrevet Mars 11, 2012 Share Skrevet Mars 11, 2012 Hei. Har klosser til deg jeg, Ferodo DS 2500. http://www.ferodo.co.uk/ferodo_web/high ... mance.aspx Frode G Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode G Skrevet Mars 11, 2012 Share Skrevet Mars 11, 2012 http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... d&pid=7920 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
W-spec Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2012 EBC Bluestuff NDX 5000 kan vel være noe nærmere de Ferodo DS 2500, som rene racingklosser. Må vurdere om jeg skal gå opp på racingklosser og om jeg da må bytte skiver osv. samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode G Skrevet Mars 11, 2012 Share Skrevet Mars 11, 2012 Hei, her er de samme skivene som jeg har.. http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... ld&pid=128 Og jeg har faktisk aldrig hatt problemer med bremser. Og en veldig viktig ting til.. http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... &pid=17730 Men ja, det kan nok være lurt og bytte skiver ja. Frode G Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
W-spec Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2012 Satser på å ha klar bilen til Sommertreff på Arctic Circle Raceway i juni, men skulle jo gjerne testet litt i forkant. Får se om det dukker opp noen treff i mai. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
W-spec Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 Nytt mål er å bli ferdig med trinn 1.0 innen 19. mai og BMW-treff ved GS Bildeler i Bud (Fræna, Møre og Romsdal). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 lyst å selge rattet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
W-spec Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2012 Sorry, rattet kan jeg ikke selge deg. Men det er mye annet av innredning som er tilgjengelig. En liten bildeoppdatering av hva som skjer i garasjen. Ikke store framgangen men noe skjer da. Fått ut det meste av innredningen. Det gjenstår mye, rydding av ledninger og det nitidige arbeidet med å fjerne asfaltmattene er igang. Takluken en tatt ut. Noen unødvendige kilo der, men håper det ikke blir regn i år... Katten liker også BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
W-spec Skrevet Mars 30, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2012 Har fått ut dashbordet og en del ledninger. Det er så mye som er unødvendig i en banebil. Må gå nærmere inn i koblingsskjema og se hva som kan tas bort. Skal veie det fjernede ledningskaoset etterpå og se hvor mye det blir. Var på langt nær like mye i min '78 Volvo 242, nå med 2,3 TIC-motor. Som for øvrig vurderes solgt. Er det virkelig meningen at dørtrekket framme skal være limet med sika i øverkant? Dummeste jeg har vært borti på lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mars 30, 2012 Share Skrevet Mars 30, 2012 Ser du sliter med katt like mye som meg. Forstår ikke hvorfor de absolutt skal gå opp på bilen Jaja, tøft prosjekt. Håper jeg kan se deg i aksjon på ACR i juni Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå