Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den store fordelen med slike dekk slik jeg ser det, er at du faktisk kan kjøre runde etter runde med de uten at de blir tyggis, og du bare flyter rundt slik man ofte gjør på vanlige gatedekk.

Er så enig. Har sett trinnene gode gatedekk, gateslicks og slicks i praksis. Det er kjempeforbedring på begge trinnene opp.

Håper å se deg på ACR i Juni! Tøft med flere E36 der! :-)

Satser på ACR i år ja. Sees kanskje hos GS i Bud 19. mai først.

Skrevet

På tide med ny bildeoppdatering, men har ikke så mye annet enn ribbing å vise til.

Skal lage til nytt feste til batteriet. Må ha noe som tåler noen G-krefter.

xfcl5ejxyk3lv1lm5wbk.jpg

Har slanket ledningsnettet ganske bra. Takk til Frode G for god hjelp.

oxu1wcmg38niqvszsay3.jpg

Men det er fortsatt en del igjen framme.

99emoylkbn18hjewa2pf.jpg

Tennpluggene ser ikke sååå ille ut. Men 4, 5 og 6 var fuktig/våt.

kkbbtaktcctph3wkh6nh.jpg

Er vel ikke så rart at pluggene var nedsotet siden det var kjørt med så mye falskluft som det var og overkompensasjon av bensin. Skal framover gjøre noen tester på motoren og se hva jeg har å jobbe med.

Letting av interiør:

Førersete           22,55 kg
Pasasjersete 21,95 kg
Baksete 12,40 kg
Taktrekk 1,85 kg
Takluke 9,35 kg (mekanisme u/lakkert plate (den skal jo inn igjen))
Gulvmatte 25,50 kg (og diverse småting)
Dempematter 9,80 kg
Ledningsnett 7,85 kg
Reservehjul 18,05 kg
SUM så langt 129,30 kg

Synes ikke 130 kg er så ille når jeg ikke har tatt med det meste av deksler og smådeler som er plukket ut. Men nye seter skal jo inn og en del forsterkninger må gjøres. Får komme tilbake til regnestykket senere.

Skrevet

Kjørte en kompresjonstest på kald motor. Vil det ha mye for seg å kjøre test på varm motor også?

Verdiene er relativt jevne, men jeg lurer på om de er noe høge?

1: 13,5 kg/cm2

2: 14,0 kg/cm2

3: 13,5 kg/cm2

4: 14,0 kg/cm2

5: 13,5 kg/cm2

6: 14,0 kg/cm2

Skrevet

kan nokk være lurt og gjøre det på varm motor. da alt av metall utvider seg . sprekker ol blir større.

Skrevet
kan nokk være lurt og gjøre det på varm motor. da alt av metall utvider seg . sprekker ol blir større.

Tror jeg må gjøre det også. Får se om det blir helt andre tall da.

Har vært en liten tur på shopping etter jobb i dag, hos GS Bildeler. Det ble "M3" forsterkninger til traversforingene bak...

62tq5ypxlwj6anwemhpi.jpg

...og GS-performance traversforinger (4 stk.)

t6ul2pf0xgc2230z5deo.jpg

Skrevet

Har sett nødvendigheten i å utbedre rust på karosseriet i kanalene og rundt jekkfestene bak. Blir jo en hel del sliping, kapping og sveising utover våren.

Noen som vet om det virkelig er nødvendig å bytte torx-boltene på stikkakslingene/drivakslingene og mutterne på mellomakslingen etter at jeg har hatt ute diffen?

Skrevet

Det er ikke noe problem å bruke opp igjen de om gjengene fortsatt er like fine å boltene ikke gir etter når du strammer til med riktig moment. Om de gir etter så må de byttes. :) Når jeg bytta til diffbrems brukte jeg opp igjen boltene på stikkakslingene, men bytta boltene på mellomaksling. Koster 70kr stk på GS :)

Skrevet
Det er ikke noe problem å bruke opp igjen de om gjengene fortsatt er like fine å boltene ikke gir etter når du strammer til med riktig moment. Om de gir etter så må de byttes. :) Når jeg bytta til diffbrems brukte jeg opp igjen boltene på stikkakslingene, men bytta boltene på mellomaksling. Koster 70kr stk på GS :)

Takk for svaret. De ser like gode ut mtp. gjengene, men der er jo ikke større investering enn at jeg like gjerne kan bytte dem.

Blir morro å ser hvordan denne fungerer :)

Blir nok ingen rakett denne i år. Men får jeg låst diffen og hvis motoren fungerer skal jeg klare å ha det morro likevel. :)

• 3 weeks later...
Skrevet
Gjort noe mer med Bimmern? :)

Har vært lite aktivitet i garasjen en stund nå. Blitt en del overtidsjobbing og hus-prosjekt stilt i første rekke.

Har demontert diff og pusset litt på diverse deler... noen bilder kommer.

Skrevet

Understellsdeler er sandblåst, rengjort og lakkert.

myof1sac58yx0dt1k62d.jpg

wx2ri5s9bggmjckr22o9.jpg

c6vyj57ggp2o6r77o302.jpg

Nye foringer er montert

oi42kn7dddvvaal72184.jpg

Slepekroken ble lakkert i kontrastfarge

gkzfq0ibxh7hknb5zzub.jpg

Holder på med litt sveisetrening med TIGen før jeg skal sveise inn M3-forsterkningene. Spørs om en rekker å bli ferdig til helgens treff i Bud. Må vel dra og se for å hente inspirasjon om ikke annet.

• 2 weeks later...
Skrevet

Ble ikke ferdig til GS-treffet, men fikk sett mange fine biler og hentet litt inspirasjon.

Har sveiset diffen, M3-forsterkningene og takluken. Nå er det tur for montering, sparkling og noe lakkering.

Deretter blir det blant annet en sjekk av motor og montering av noe interiør... forhåpentligvis i tide før Sommertreff på Arctic Circle Raceway, Mo i Rana, 8.-10. juni. Helst i løpet av helgen så en kan få testet litt og justert før en drar.

Skrevet

Fikk en fin overaskelse forrige uke. Var innom GS for å få tak i foringer til stabilisatorstaget bak og da kom det opp at bilen var levert med originalt M-/motorsport understell :D

Skrevet

Det har da skjedd litt i garasjen, men nå blir det nok stopp snart. Brakk den ene bolten med camber-justeringen bak. Bolten har rustet fast i foringen og mutteren gikk rett av for handmakt. Får den ikke løs. Prøvd flere kvelder, med varme og større hammer uten resultat. Er det denne bolten som skal gjøre stopper for biltreffet neste helg?

Ellers er sveising av takluke gjort. Noen bilder av prosessen.

g28cm2j1lj79tpjfdkgf.jpg

8o92utqy6emvs4a9hgwo.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...