W-spec Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Skrevet Juli 13, 2012 Nytt bilde funnet. Denne gang er det Motorsportfilmer fra Nord-Norge som har knipset bilen. Må nok ha storinnsats på vask/polering og finish neste år.
W-spec Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Skrevet Juli 14, 2012 Her er en liten film fra Sommertreff 2012 på Arctic Circle Raceway med min bil og en Volvo 360. (Klikk på bildet for å gå videre til youTube)
W-spec Skrevet September 7, 2012 Forfatter Skrevet September 7, 2012 Prøver å ta en tur til Moldestukets treff i morgen, selv om været ikke ser ut til å bli helt bra.
Kimmey Skrevet September 7, 2012 Skrevet September 7, 2012 Gøyalt prosjekt! du kan jo dra ut litt mere hester av M50b20 og da følger med!
W-spec Skrevet September 7, 2012 Forfatter Skrevet September 7, 2012 Gøyalt prosjekt! du kan jo dra ut litt mere hester av M50b20 og da følger med! Må nok gjøre noe med effekten ja. Blir vel en oppgradering av eksos og elektrisk kjølevifte i første omgang, men vurderer litt fram og tilbake; turbo eller motorbytte.
W-spec Skrevet September 19, 2012 Forfatter Skrevet September 19, 2012 Tok en tur til Moldestukets treff for noen uker siden. Her er noen bilder av bilen med de nye BBS RX felgene. Passer ganske godt på bilen, men må nok bredde skjermbuene litt og senke bilen noen cm til. Og noen andre biler som var der:
W-spec Skrevet September 29, 2012 Forfatter Skrevet September 29, 2012 Tok en snartur innom garasjen i dag. Etter litt vedlikehold fant jeg ut at jeg skulle prøvemontere en intercooler jeg har stående. Så ganske greit ut, men blir litt konflikt med lyktene når de skal inn igjen. Får se på hva jeg trenger for å turbokonvertere bilen. Har: Intercooler (600x300x76) Dumpventil Boostcontroller Oljekjøler Ev. handleliste: Dyser (440?)(?) BTR (?) Bensinpumpe (?) Turbo Wastegate Grenrør Trykkrør Slanger Chip Er (?) nødvendig? Må regne litt på dysestørrelses og slikt. Er det noe jeg har glemt?
///Mysild Skrevet September 29, 2012 Skrevet September 29, 2012 Bare å rigge den til drifting og komme deg sørover under NM i drifting, så skal jeg knipse bilder
W-spec Skrevet Oktober 25, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 25, 2012 Bare å rigge den til drifting og komme deg sørover under NM i drifting, så skal jeg knipse bilder Ikke sikkert jeg blir klar til lisenstaking neste år. Må i en bisetning at det var mange bra bilder du har tatt. Håper på noen gode biler av bilen min når den blir litt bedre gjennomført. Det blir fort kostbart med turbobygg. Må sterkt vurdere flere ccm. får jo hentet ut mere av det også. Men tilbake til turbo... alt av eksterne deler jeg skaffer til min M50B20 vil vel også passe rett på en M50B25 (ev. med 2.8 veiv e.l.)? Tenker da på innsug, grenrør m/turbo, olje tur/retur (er det samme bunnpanne?), dyser, btr osv.
///Mysild Skrevet Oktober 25, 2012 Skrevet Oktober 25, 2012 Takk for det Er nokså sikker på at det passer ja Kan fort hente ut 30% mer ved 0,5 liter mer vil jeg tippe
W-spec Skrevet November 11, 2012 Forfatter Skrevet November 11, 2012 Noen unyttige opplysninger kan en jo også legge ut. Veide hjulene og kom fram til: 15" stålfelg med reservedekk = 18,10 kg/stk 15" stålfelg med piggdekk = 17,75 kg/stk 16" BBS alufelg med sommerdekk = 17,10 kg/stk 17" Replika alu med gateslicks = 20,05 kg/stk Har ellers regnet litt på dysestørrelse: Injector Flow Rate (cc/min) = (Engine HP x BSFC x 10.5) / (Number of Injectors x Injector duty cycle) Eksempel for rekkesekser med turbo: IFR = (300 x 0,7 x 10,5) / (6 x 0, = 459,37 cc/min Fuel injectors max HP (cc/min) = ( Injector flow rate x Number of injectors x 0.8 ) / ( BSFC x 10.5 ) FIMax HP = (440 x 6 x 0, / (0,7 x 10,5) = 287 hk Må vurdere større dyser om de skal flyttes over på en 2.5 eller større senere. Ellers har det skjedd lite i garasjen en stund nå.
Are. Skrevet November 11, 2012 Skrevet November 11, 2012 Tja, jeg kjører godt over 300whp med 440cc dyser på en 2.5l. Dog ikke en dum investering å kjøpe noe større.
W-spec Skrevet November 13, 2012 Forfatter Skrevet November 13, 2012 Ser videre at BSFC for motorer med overlagning er typisk 0,5 til 0,7. Da kan en optimistisk få et annet resultat... FIMax HP = (440 x 6 x 0, / (0,5 x 10,5) = 402 hk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå