Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nytt bilde funnet. Denne gang er det Motorsportfilmer fra Nord-Norge som har knipset bilen.

99t9dve6w9wbs46opvaf.jpg

Må nok ha storinnsats på vask/polering og finish neste år.

Skrevet

Her er en liten film fra Sommertreff 2012 på Arctic Circle Raceway med min bil og en Volvo 360.

4qkyqlmspzm10zi0k29t.jpg

(Klikk på bildet for å gå videre til youTube)

  • 1 month later...
Skrevet
Gøyalt prosjekt! du kan jo dra ut litt mere hester av M50b20 og da :D

følger med!

Må nok gjøre noe med effekten ja. Blir vel en oppgradering av eksos og elektrisk kjølevifte i første omgang, men vurderer litt fram og tilbake; turbo eller motorbytte.

  • 2 weeks later...
Skrevet

Tok en tur til Moldestukets treff for noen uker siden. Her er noen bilder av bilen med de nye BBS RX felgene. Passer ganske godt på bilen, men må nok bredde skjermbuene litt og senke bilen noen cm til.

9sas830dhqhugex2etxx.jpg

d82n3qpp8g09jnas2hpr.jpg

pk79ktgt1hmmjey85p50.jpg

Og noen andre biler som var der:

y0ytbq4jv1ulpd7zv3hz.jpg

3wybfnjznk576gz50rqm.jpg

ecj9hl0qfy0df55vj0r7.jpg

osi6kx8makgo4iaszquy.jpg

8uw947bbr5w8zwpj9z1z.jpg

  • 2 weeks later...
Skrevet

Tok en snartur innom garasjen i dag. Etter litt vedlikehold fant jeg ut at jeg skulle prøvemontere en intercooler jeg har stående. Så ganske greit ut, men blir litt konflikt med lyktene når de skal inn igjen. Får se på hva jeg trenger for å turbokonvertere bilen.

d0rhe0xv637obfrqz81p.jpg

xcwhakdhmwgz6jyvgbls.jpg

Har:

Intercooler (600x300x76)

Dumpventil

Boostcontroller

Oljekjøler

Ev. handleliste:

Dyser (440?)(?)

BTR (?)

Bensinpumpe (?)

Turbo

Wastegate

Grenrør

Trykkrør

Slanger

Chip

Er (?) nødvendig? Må regne litt på dysestørrelses og slikt.

Er det noe jeg har glemt?

  • 4 weeks later...
Skrevet
Bare å rigge den til drifting og komme deg sørover under NM i drifting, så skal jeg knipse bilder ;-)

Ikke sikkert jeg blir klar til lisenstaking neste år. Må i en bisetning at det var mange bra bilder du har tatt. Håper på noen gode biler av bilen min når den blir litt bedre gjennomført.

Det blir fort kostbart med turbobygg. Må sterkt vurdere flere ccm. får jo hentet ut mere av det også.

Men tilbake til turbo... alt av eksterne deler jeg skaffer til min M50B20 vil vel også passe rett på en M50B25 (ev. med 2.8 veiv e.l.)? Tenker da på innsug, grenrør m/turbo, olje tur/retur (er det samme bunnpanne?), dyser, btr osv.

  • 3 weeks later...
Skrevet

Noen unyttige opplysninger kan en jo også legge ut.

Veide hjulene og kom fram til:

15" stålfelg med reservedekk = 18,10 kg/stk

15" stålfelg med piggdekk = 17,75 kg/stk

16" BBS alufelg med sommerdekk = 17,10 kg/stk

17" Replika alu med gateslicks = 20,05 kg/stk

Har ellers regnet litt på dysestørrelse:

Injector Flow Rate (cc/min) = (Engine HP x BSFC x 10.5) / (Number of Injectors x Injector duty cycle)

Eksempel for rekkesekser med turbo:

IFR = (300 x 0,7 x 10,5) / (6 x 0,8) = 459,37 cc/min

Fuel injectors max HP (cc/min) = ( Injector flow rate x Number of injectors x 0.8 ) / ( BSFC x 10.5 )

FIMax HP = (440 x 6 x 0,8) / (0,7 x 10,5) = 287 hk

Må vurdere større dyser om de skal flyttes over på en 2.5 eller større senere.

Ellers har det skjedd lite i garasjen en stund nå.

Skrevet

Ser videre at BSFC for motorer med overlagning er typisk 0,5 til 0,7. Da kan en optimistisk få et annet resultat...

FIMax HP = (440 x 6 x 0,8) / (0,5 x 10,5) = 402 hk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...