Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 months later...
Skrevet

Status: Mangler styreboksen til EWS. Sendt forespørsel på ny.

Noen som har forslag til løsning? Har forstått at det er vanskelig å fjerne startsperren på disse motorene (M62B44). Datasprut hadde jeg ikke tenkt å montere på denne...

• 4 weeks later...
Skrevet

Det blir datasprut ja!? Sikkert likegreit:) Ser du skriver det er el-gass osv. Det er cruisecontroll og antispinnmotorene! Bare å slå flat begge to..:) Når du først skal sveise om girkassen, er det ikke likegreit å sette dit en kasse som tåler litt juling? F.eks en ZF fra en tds/328/M3? De koster ikke mange kronene:)

Skrevet

Det blir datasprut ja!? Sikkert likegreit:) Ser du skriver det er el-gass osv. Det er cruisecontroll og antispinnmotorene! Bare å slå flat begge to..:) Når du først skal sveise om girkassen, er det ikke likegreit å sette dit en kasse som tåler litt juling? F.eks en ZF fra en tds/328/M3? De koster ikke mange kronene:)

Greit å vite. Har begynt å få litt bedre oversikt over hva jeg vil beholde og hva som går rett i dunken. Får se hvilken girkasse det ender opp med. Prøver å holde byggekostnadene nede, men når det ble datasprut åpnet muligheten for turbo seg. Kan vel ikke lade så mye på uåpnet motor, men vi får se om jeg tvinges til å bygge om grenrør for å få plass - da blir det nok ikke nye for sugemotor. Og da må det nok sterkere kasse til.

Åssen datasprut skal du ha? Ta kontakt på pm hvis du trenger noe til montering av sprut samt mapping, kan også få kjøpe sprut av meg hvis det er ønskelig. :)

Har bestilt et MS3X med det jeg trenger for å kjøre full sekvensiell innsprøytning og tenning med COP (coil on plug). Kan nok trenge noen tips og er sikkert noe jeg finner ut at jeg mangler underveis. Vet du om noen som har bremsebenk/dyno/rullende landevei her omkring?

Har ellers begynt å bygge en benk til motoren så jeg kan prøvestarte den før jeg kapper for mye i bilen.

post-68703-0-09444100-1389560322_thumb.j

Skrevet

Havner vel på 5-6000,- for MS3X-kitet og tar det som en selvutvikling/læring og et innsteg i datasprutverdenen. Hadde nok ikke kommet langt med andre sprut for den prisen.

Har ikke planer om 1000hk på hjulene, så jeg gjør et forsøk med MegaSquirt i denne omgang. Kjenner til motorer som går bra og stabilt med MS. Min største utfordring vil nok bli mappingen, men den er vel ikke så aldeles fjærnt fra andre sprut. Alle følger jo samme prinsipielle regler selv om de kanskje løser ting på litt forskjellige måter.

Fungerer det ikke, skal du få lov å si "I told you so".

Skrevet

Effekten du skal ta ut er uvesentlig, det som er alfa omega er å ha et sprut som funker, og ikke minst som det går an å få support på når det trengs.

Når det gjelder læring og selvutvikling så er heller ikke ms noe godt alternativ spør du meg... Mye bedre å lære seg på et sprut som både har en brukermanual, og som man VET funker... Det krever mye mer kunnskap å få et MS opp å gå kontra et skikkelig sprut! Lista av folk som har tenkt det samme som deg, som vil lære seg samt spare penger, men som har plages og plages, den lista er lang...

Det er hipp som happ for meg åssen sprut du kjører, og hva du betaler.

Sier bare dette fordi jeg veit hva som er realiteten, og hva som funker.

14 lapper så har du skikkelig sprut, inkludert innebygd breibåndslambda, sparer et par lapper bare der..

Skrevet

Jeg skal ikke være helt uenig, men nå har jeg et MS3X i tollen her i Norge så jeg mener det er bedre å prøve det enn å vente til høsten for å kjøpe noe annet. Har breibåndslambda liggende i hylla og litt know-how innen elektronikk så dette skal ikke være umulig.

Setter selvfølgelig pris på rådene og skal ha det i bakhodet neste gang.

• 2 weeks later...
Skrevet

Har mottat pakke fra statene. Nå er det bare å finne fram loddebolten og begynne monteringen. Kjøpte kit for selvmontering da jeg har interesse for elektronikk og vil bygge mest mulig på bilen selv, er jo morsomt det når det fungerer. Og selvfølgelig en enda snillere pris til dette lavbudsjett prosjektet.

MS3-kortet og kasse

post-68703-0-86470200-1390475629_thumb.j

En hel del komponenter (MS3, MS3X og testutstyr)

post-68703-0-52289200-1390475653_thumb.j

Kabler med merking (ikke nødvendig, men gjør det lettere å ha kontroll)

post-68703-0-15456400-1390475675_thumb.j

Skal dokumentere prosessen underveis.

Skrevet

Første testkort er klart. Det skal brukes til å teste tilleggskortet MS3X, med bl.a. 8 syl. sekvensiell innsprøytning og tenning.

post-68703-0-55806400-1390516223_thumb.j

JimStimX

OBS: Kontakten er plassert på feil side av kortet! Den skal stå på kortets underside.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...