Gå til innhold

Hvilken felger synes dere passer best?


mrroy76
 Share

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter felger til bilen. E91 320 M-Sport, klarer aldri og bestemme meg, først hadde jeg bestemt meg for Vertini fairlady, men er veldig usikker.

Legger ved alternativene jeg har funnet, ville dere ha gått for 19 tom? eller skal jeg gå for litt mere komfort med 18?

v2zpjdosz1vilr4jpqje.jpg1pyqkj17cbxjltreszke.jpg

sm656o9rarz7torzebmr.jpgnttpg33xe3uy8jyzpomx.jpg

8nx263777yxd505d1gha.jpg

Her er bilen

hbv7pirz05r7jy4y28j8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

felgen på det nest nederste bildet i 19 tommer hadde vert frekt på bilen din :D

Enig, det var den jeg opprinnelig hadde bestemt meg for, vertini fairlady. Eneste som bekymrer meg litt var at det var en her inne som hadde vært plaget med at vertini felgene flasset. Har også søkt litt på nettet om kvaliteten på vertini felgene og har ikke funnet noe negativt, så mulig han på bimmers hadde uflaks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De flasser ikke noe mer enn andre felger, men den krom ringen på felgen har en tendens til og bli stygg pga. for dårlig vedlikehold. Det som er greit med Vertini felger er jo at denne ringen kan byttes hvis den blir stygg eller du er uheldig og treffer fortauskanter :D

Tror jeg ville valgt den nederste felgen i 19" jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er Mr.Silver du mener som har nevnt det, så er det nok tilfelle ja, og der i gården var det ikke vedlikeholdet det sto på.. Felgene hans ble (om jeg husker riktig) rimelig kjapt flassete på kanten.. Har også sett andre Vertinihjul som hadde samme problemet..

Om du skal ha noen av de over her, så ville jeg valgt de nederste i 20"... 19" blir for lite... Jeg har 20" på samme bilen på sommer, og de har akkurat like mye comfort som vinterdekka i 17 omtrent.. Selv med kun ei tynn gummilerve rundt (245.35.20 og 285.25.20)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge de nederste er jo Vertini :) men muligens den nederste ikke er så utsatt for flassing , og om de har mottatt klager tidligere så har de jo muligens forbedret kvaliteten. Kan jo selvfølgelig forsikre meg med forhandler om garanti/reklamasjon i tilfelle dette skjer. Så 20" er ikke veldig utsatt for punkteringer, bulker om du kjører litt på grusvei av og til? når det står i vognkortet at 8*19 og 9*19 med 225/35-19 og 255/30-19 er godkjent er da den dimensjonen du prater om i 20" godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekker etter dekk til en billig penge, men vil ha bra kvalitet også. byttdekk.com har jeg handlet vinterdekk av før. Men ser at det er problemer med og få samme merke på sommerdekkene på disse profilene. Eneste jeg har truffet på er Hankook Ventus S1 Evo K107 265/25R20 89Y XL og 225/30R20, passer dette på

Jeg må benytte 8,5*20 både foran og bak av de nederste vertini felgene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge de nederste er jo Vertini :) men muligens den nederste ikke er så utsatt for flassing , og om de har mottatt klager tidligere så har de jo muligens forbedret kvaliteten. Kan jo selvfølgelig forsikre meg med forhandler om garanti/reklamasjon i tilfelle dette skjer. Så 20" er ikke veldig utsatt for punkteringer, bulker om du kjører litt på grusvei av og til? når det står i vognkortet at 8*19 og 9*19 med 225/35-19 og 255/30-19 er godkjent er da den dimensjonen du prater om i 20" godkjent?

Kjører på grusvei hver dag.. Ikke noe problem :) Mine 20" er like strøken i dag som den dagen jeg kjøpte de.. Får vel ikke godkjent de med 20" nei, men det er da vel ikke noe problem.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge de nederste er jo Vertini :) men muligens den nederste ikke er så utsatt for flassing , og om de har mottatt klager tidligere så har de jo muligens forbedret kvaliteten. Kan jo selvfølgelig forsikre meg med forhandler om garanti/reklamasjon i tilfelle dette skjer. Så 20" er ikke veldig utsatt for punkteringer, bulker om du kjører litt på grusvei av og til? når det står i vognkortet at 8*19 og 9*19 med 225/35-19 og 255/30-19 er godkjent er da den dimensjonen du prater om i 20" godkjent?

Kjører på grusvei hver dag.. Ikke noe problem :) Mine 20" er like strøken i dag som den dagen jeg kjøpte de.. Får vel ikke godkjent de med 20" nei, men det er da vel ikke noe problem.:)

Nei som regel er det vel ikke noe problem, men det er litt slitsomt å få visning pga felger/dekk også, og da må jeg låne meg ett hjulsett. Så tror nok jeg går for noe som jeg slipper det problemet med. Så reglene er slik at jeg er nødt til og følge de alternativene som står i vognkortet? om det står 9*19 kan jeg da ikke gå for 9,5*19? likedan med ekkene også, må jo kunne velge 265 istedet for 255?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så forferdelig stor sjans for å bli stoppet da? Aldri blitt stoppen med E91`n.. Hehe..

Det som står i vognkort/døråpninga på førersiden er jo alternativ dekkdimensjon, som gir lik rulleomkrets.. Men du har jo den +/- 5% som er tillatt ved forandringer.. Så det kan du jo regne ut på dekkalkulatoren..:)

Men i utgangspunktet er vel 10x20 like feil som 9,5x19 om det står 9x19.. Men man er jo selvfølgelig nærmere med 9,5..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...