Gå til innhold

Dokumentar. Politi og rånere

///M85
 Share

Anbefalte innlegg

Gustav Smedal, rådgiver i Trygg Trafikk mener at dette ikke har noe for seg.

- Ingen undersøkelser viser til at kjøring på bane gir mindre ulykker. Man kjører jo gjerne fort til og fra slike baner. Kjøring på bane gir gjerne en falsk følelse av økt trygghet og sikkerhet, mener Smedal.

Litt av en dust han der.

Jeg kan vel si at jeg er litt rufsete på kjøringa ellers, men til og fra baner går det alltid pyntlig for seg! :wink:

Sier seg jo selv, kan jo ikke mista lappen før man kommer til bana og bot svir når du er på pilgrimsferd... og på vei tilbake har man jo rast fra seg. :)

Uansett så burde man ikke behøve å selge baner med sikkerhets-argumenter. banekjøring er fin sport - og sport mottar statsstøtte i Norge. I tillegg tror jeg banekjøring kan gi både jobb og inntekt til mang en arbeidstaker - i langt større grad enn andre amatørsporter.

Og... gi oss en entusiast-fortolling på nye biler ala det veteranbiler får (5k km i året elns), så tenker jeg at man kunne generert mang en milliard i omsetning for privat næringsliv, som staten igjen kunne henta inn på i form av skatt og avgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det med at politet ikke stopper folk med dårlig lys er da bare tull, skjer jo hele tiden! Og dem er ute og viser seg blandt "rånerene" hele tiden..

Og likevel fortsetter folk å kjøre rundt med feil lys? Da sier det vel mest om folket som aldri lærer...

Det er også stor forskjell på at de er blant rånerne HELE tiden og tar seg en tur innom i ny og ne for å vise seg/forebygge/vise at "vi har dere i kikkerten".

Eller kan det si noe om den prioriteringa? At selvstendig tenkende folk har et helt annet syn enn retningslinjene hovedofrene for statens doktrine, forholder seg til? (Politiet og SSV)

Å ha et alternativ hobby til drikking og festing kan virke preventivt i en kommuniststat eller i et frihetsberøvende overvåkningssamfunn som Norge er. Mange søker en frihetsfølelse i en grå hverdag, og da er bil og tilsvarende hobbyer en måte å møte behovet på, både på godt og vondt.

Argumentasjonen din holder ikke mål, så vennligst finn verifiserbar statistikk over landets politidistrikter som bekrefter dine påstander, ellers så har de ingen grunnlag for å tas alvorlig. Å pynte på statistikker ved å ta bilister er en velkjent moral hos begge partene, som man fort ser om man klarer å tenke selvstendig. For øvrig noe som er skremmende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at politet ikke stopper folk med dårlig lys er da bare tull, skjer jo hele tiden! Og dem er ute og viser seg blandt "rånerene" hele tiden..

Og likevel fortsetter folk å kjøre rundt med feil lys? Da sier det vel mest om folket som aldri lærer...

Det er også stor forskjell på at de er blant rånerne HELE tiden og tar seg en tur innom i ny og ne for å vise seg/forebygge/vise at "vi har dere i kikkerten".

Tro meg, de steller seg midt ute på plassen og bare står der.. haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt har politiet langt bedre kontroll på hvem som er knarkere i byen og hvem som er råkjørere. Men siden du ikke driver med narkotika (antar jeg), men heller sitter i bilen, skjønner du ikke hvor forfulgt de som driver med narkotika føler seg.

Haha. For det gjør du? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det jeg ville fram til, er at deltagere på et motorsportstevne er villige til å ta risikoen det innebærer blablabla..

Er du i politikken? Sjelden man ser så mange innlegg med så lite innhold.

Skjønner ikke hvorfor disse rånerne i Ski er så PR-kåte. Man er da fanken ikke en drifter fordi man spinner litt i rundkjøringa...Noen har sett litt for mye på FF og Vin Diesel.

Rettelse, Emil er PR kåt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg kommer opprinnelig i fra ei lita bygd... og la meg også si at jeg har ikke noe problem med råning. Men stort sett den eneste dødsårsaken i min ungdom blant yngre som jeg husker var trafikkulykker, og i de fleste av disse var nok utrygg atferd årsaken. Så jeg tror definitivt det er riktig av politiet og fokusere på det.

Jeg tror dog ofte politiet er dårlige på takt og tone, samt at jeg tror rånere ofte er mistenksomme overfor politiet og ofte vil ha problemer med "å slippe dem inn i varmen". Tror en god politimann her burde slappe litt av i jakten på mindre lovbrudd og heller fokusere på å bli kjent og få en god tone med rånermiljøet. Teknisk kontroll kan man overlate til BT, hovedfokuset til politiet må være å minke risikoen for alvorlig skade synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...