Jump to content

S50 kamuflert som M50?


adaptec
 Share

Recommended Posts

Er det mulig å kamuflere S50B30 som en M50B25 (med separate spjeldhus)? Ser mørkt på å få godkjent 325IX med S50B30 motor, men hvis den er så lik M50B25 at den kan fremstå som en slik motor så er man innenfor 15% regelen med 192hk.

Sikkert et dumt spørsmål, men :)

Link to comment
Share on other sites

@JulianS: Passer alt fra S50 inn i ei M50 blokk da? Vet at det er motornr. som teller, aldri opplevd at de faktisk har sjekka hva som står på blokka, hvertfall ikke hvis du har ei kvittering på motor.

@Larsen-Racing: Jeg har ikke forsøkt, men siden 325IX er den sprekeste touring noen gang levert på 170hk så ser jeg for meg at det kan bli vanskelig å få godkjent med motor på 286hk? Eller er det andre som har fått godkjent E30 med S50 motor før? Hva har de eventuelt brukt av bremser, understell, dokumentasjon etc?

Link to comment
Share on other sites

Gjør det enkelt, ta opp telefonen din og ring til Statens Vegvesen og si at du vil bli satt over til noen i SFOOR.

Gjerne Knut Ekkren eller Arne Bakkevig.

Man får godkjent 330hk/350nm i E30 og E30M3, men om det gjelder Touring er jeg ikke sikker på. Derfor må du ringe å høre.

Link to comment
Share on other sites

Gjør det enkelt, ta opp telefonen din og ring til Statens Vegvesen og si at du vil bli satt over til noen i SFOOR.

Gjerne Knut Ekkren eller Arne Bakkevig.

Man får godkjent 330hk/350nm i E30 og E30M3, men om det gjelder Touring er jeg ikke sikker på. Derfor må du ringe å høre.

Takk for tips. Før jeg ringer en av dem, vet du hva man må gjøre for å få godkjent 330hk? Hvis du tar utgangspunkt i en 325i f.eks.
Link to comment
Share on other sites

Jada, man søker ombygging på grunnlag av Hartge H35-24v dokumentasjon. (De har den)

Man må ha 325 eller M3 understell, og frambremsene må vere lik eller større en 295mm. Bakbremser orginalt. Så må man ha stivere over støtdempertårnene forran og bak.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for info! Hvis det holder med 325 bremser bak så vil det si at de godtar 4-bolt understell også? Ser jo at folk bygger om til M3 fjørbein og E36 fjørbein, men dette er ikke likt på IX. Støtdempertårna er heller ikke like på IX, men stag der lager man enkelt selv.

Krever de ingen dokumentasjon på bremser i hele tatt annet enn min. 295mm? Så jeg kan bygge mitt eget bremsesett med Wilwoodbremser f.eks.? Krever de noen spesiell tykkelse på skivene eller er det diameteren de henger seg opp i?

Link to comment
Share on other sites

Hartge H35 kom som både M3 (5bolt) og vanlig E30 (4bolt).

Det blir godtatt kjøpte bremsekit, ikke hjemmesnekkra. F.eks Willwood kit fra Ireland eller Porsche fra 300mm.de. Men be MÅ ha støvmansjetter. Finn deg et kit, og klarer det med SFOOR før du handler. Gjerne skriftelig.

Jeg brukte E36M3 bremser forran, de er 315x28mm.

Men før du girer deg helt opp, så ringer du og hører.

Link to comment
Share on other sites

Girer meg ikke opp i hele tatt, har jo IX Touring så ser ikke så lyst på det. Har sendt mail til han ene i SFOOR så får jeg se hva han svarer. Ser at 300mm.de har et greit 300mm bremsekit med Porschecalipper.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...