adaptec Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Er det mulig å kamuflere S50B30 som en M50B25 (med separate spjeldhus)? Ser mørkt på å få godkjent 325IX med S50B30 motor, men hvis den er så lik M50B25 at den kan fremstå som en slik motor så er man innenfor 15% regelen med 192hk. Sikkert et dumt spørsmål, men
JulianS Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Er samme hva motoren ser ut som, det er motornr som teller... Kan evt godkjenne med m50 og sette inn s50'n seinere...
adaptec Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Skrevet Mars 13, 2012 @JulianS: Passer alt fra S50 inn i ei M50 blokk da? Vet at det er motornr. som teller, aldri opplevd at de faktisk har sjekka hva som står på blokka, hvertfall ikke hvis du har ei kvittering på motor. @Larsen-Racing: Jeg har ikke forsøkt, men siden 325IX er den sprekeste touring noen gang levert på 170hk så ser jeg for meg at det kan bli vanskelig å få godkjent med motor på 286hk? Eller er det andre som har fått godkjent E30 med S50 motor før? Hva har de eventuelt brukt av bremser, understell, dokumentasjon etc?
SSM Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Gjør det enkelt, ta opp telefonen din og ring til Statens Vegvesen og si at du vil bli satt over til noen i SFOOR. Gjerne Knut Ekkren eller Arne Bakkevig. Man får godkjent 330hk/350nm i E30 og E30M3, men om det gjelder Touring er jeg ikke sikker på. Derfor må du ringe å høre.
532is Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 S50 og M50 har jo omtrent ingen deler til felles så det skal en del til
adaptec Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Skrevet Mars 13, 2012 Gjør det enkelt, ta opp telefonen din og ring til Statens Vegvesen og si at du vil bli satt over til noen i SFOOR.Gjerne Knut Ekkren eller Arne Bakkevig. Man får godkjent 330hk/350nm i E30 og E30M3, men om det gjelder Touring er jeg ikke sikker på. Derfor må du ringe å høre. Takk for tips. Før jeg ringer en av dem, vet du hva man må gjøre for å få godkjent 330hk? Hvis du tar utgangspunkt i en 325i f.eks.
SSM Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Jada, man søker ombygging på grunnlag av Hartge H35-24v dokumentasjon. (De har den) Man må ha 325 eller M3 understell, og frambremsene må vere lik eller større en 295mm. Bakbremser orginalt. Så må man ha stivere over støtdempertårnene forran og bak.
adaptec Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Skrevet Mars 13, 2012 Tusen takk for info! Hvis det holder med 325 bremser bak så vil det si at de godtar 4-bolt understell også? Ser jo at folk bygger om til M3 fjørbein og E36 fjørbein, men dette er ikke likt på IX. Støtdempertårna er heller ikke like på IX, men stag der lager man enkelt selv. Krever de ingen dokumentasjon på bremser i hele tatt annet enn min. 295mm? Så jeg kan bygge mitt eget bremsesett med Wilwoodbremser f.eks.? Krever de noen spesiell tykkelse på skivene eller er det diameteren de henger seg opp i?
bmw-520i Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 du må ha bremser som er fra den serien som bilen er då har de papirer på at de passer. vis du har bremser fra en aen serie eller et annet merke sier de at du må ha dokumentasjon på bremsene.
SSM Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Hartge H35 kom som både M3 (5bolt) og vanlig E30 (4bolt). Det blir godtatt kjøpte bremsekit, ikke hjemmesnekkra. F.eks Willwood kit fra Ireland eller Porsche fra 300mm.de. Men be MÅ ha støvmansjetter. Finn deg et kit, og klarer det med SFOOR før du handler. Gjerne skriftelig. Jeg brukte E36M3 bremser forran, de er 315x28mm. Men før du girer deg helt opp, så ringer du og hører.
adaptec Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Skrevet Mars 13, 2012 Girer meg ikke opp i hele tatt, har jo IX Touring så ser ikke så lyst på det. Har sendt mail til han ene i SFOOR så får jeg se hva han svarer. Ser at 300mm.de har et greit 300mm bremsekit med Porschecalipper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå