Mikael-B Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Som overskriften sier, driver å prøver å få litt info om dette. Bilen er M52B20 med manuell og motor er M54B25/B30 med manuell. Hittil har jeg kommet opp med dette som må byttes/modifiseres: Elektronisk gass (få tak i hel modul fra en E39 525/530, og ledningsnett) Kode så EWS og DME stemmer overens, må event. få tak i dette løst om det ikke følger motor. Her står det litt mer stille da jeg ikke har en komplett bil å kikke på i forhold til min. Noen som har noe mer informasjon her? Absolutt alt ang. en sånn ombygging er nyttig.
Kennethe34 Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Det er i hovedsak de to tingene du har listet opp som må gjøres. Er litt usikker på viftekappe, ekspansjonstank og radiator dog, de er jo ulike fra M52 - M52TU & M54 Kan forøvrig legge til at du kan ikke kode en M54 DME opp mot din EWS. M54 kjører EWS 3, og her MÅ du ha EWS, DME og tenningsnøkkel fra samme bilen om du skal få ting til å fungere. Alternativet er selvfølgelig å sende inn M54 DME'n og få den koda opp mot en annen EWS 3 modul og nøkkel, disse kara her kan bla hjelpe med det. http://www.rpmmotorsport.net/ Eksos er jo og en ting som er forskjellig fra M52 - M52TU & M54 (iallefall manifoldene).
Mikael-B Skrevet Mars 13, 2012 Forfatter Skrevet Mars 13, 2012 Takk for svar Ja, fikk et godt svar av ///Naitsirk på PM, og dette måtte byttes: Komplett eksosanlegg Bygge om bensinsystem til m54 spec - Finnes ikke retur fra fuelrail som på M52. Radiator, viftekappe og tilhørende slanger Bytte gasspedal Cluthbryter Komplett ews 3.3 system, enkleste blir vel som du sier Kennethe34; bruke komplett EWS, DME og nøkkel fra en og samme motor. Så det beste blir nok å få tak i en komplett delebil her ser det ut til ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå