Gå til innhold

Motor fusker ved akselerering

Marius92
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. På vei hjem fra jobb i dag begynte motoren på bilen min å oppføre seg rart. Når jeg gasset på begynte den å fuske. Altså den dauet helt i 1 sek og ble bedre igjen. Så stoppet jeg opp litt for å sjekke det ut. Alt gikk fint på tomgang osv. Så jeg kjørte videre. Etter drøyt 100 meter Begynte den å fuske igjen. Bare at nå hoppet den seg fremover om jeg gasset. Fikk kjørt rolig til dama. Men det er altså nå jeg gasser dette skjer. Det skjer ikke i første gir. Men fra andre og opp. Om jeg ligger i 80kmt så går det bra så lenge jeg ikke gasser på mer.

Noen som mener det er bensin pumpen og andre at det er filteret.

Nå er det sånn at jeg ikke er noe motorkyndig. Så jeg trenger litt hjelp her.

Det er en 3 - serie E36 3 serie (91-97) sedan 316iM43.

Jeg har nylig hatt den på verksted for å fikse at gasswiren hang seg opp. Da vasket de gass ?spjellet?

Noen som har noen ideer på hva som kan være problemet og hvor mye det koster å fikse det hos en mekaniker? (om det ikke er en fille jobb)

Trenger sårt hjelp da jeg ikke er så glad i å ta bussen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et tips om at det kunne være Luftmengdemåleren som gidde falsk luft pga sprekk. Noen som vet hvordan jeg kan få sjekket ut om dette stemmer?

Hvordan får jeg tak i denne slangen? Søkte på GS men der har de bare hele pakka til 5 tusen :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den på gs bildeler

belgen mellom lmm og innsug:

13711739575 Belg innsprøytning 316 I E-36 M43 org 504.90

For og finne denne delen trykker du inn modell-motordeler-innsprøytning-delekatalogETK

der får du opp et greit bilde av alle delene vis du skulle trenge noe mere

mvh joakim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

bensinfileret skal være langs bensinledningen fra tanken til motor. (eg e visst mr.obvious i dag...)

som oftest ligger denne mellom motoren og føttene dine når du kjører bilen, muligens under førersetet.

Dvs under bilen, ikke inni, men sånn ca rett ned fra bena dine når du sitter i setet.

Jekk opp bilen på førersiden og så finner du nok bensinledningene (1 til motor og 1 i retur til tank) følg disse opp mot motor og du ser filteret)

PS!!! husk å tøm bensinledningen før du skifter filter, i ledningen er det bensin under høyt trykk og hvis du kobler av vil det sprute noe jævlig og du risikerer antenning.

Finn sikringen til bensinpumpe og start motoren, dra sikringen ut mens motoren er i gang og la motor gå til den dør ut pga bensinmangel, evt kan du prøve og starte den igjen så den tar siste rest med bensin, da er trykket mye mindre enn før, men det ligger nok fremdeles litt bensin igjen, så ta med håndklær/papir (søl)

Når filter er skiftet(HUSK RIKTIG RETNING PÅ FILTER. Pilen på filter skal med bensinflowen, dvs pil retning motor) setter du i sikring til bensinpumpe og startet tenning, la den være på i 2-5 sekunder og slå av igjen, gjenta noen ganger og prøv start, hvis ikke det virker, gjenta prosessen, dette bygger opp bensintrykket igjen så bilen kan starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...