eskildb Skrevet Mars 14, 2012 Share Skrevet Mars 14, 2012 Mistenker at tettingene i turboen er gåen. Ryker voldsomt (grått) på tomgang og køkjøring. Finnes det noen måte å få dette bekreftet på? Skal skru litt for å kjenne etter slark i akslingen i turbo straks. Holder det med å demontere motordeksel og luftfilter, eller må mere taes bort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mbruer Skrevet Mars 15, 2012 Share Skrevet Mars 15, 2012 Høres nesten ut som topppakning. Hvis tettingene på turbo har gått bruker det å ryke blått så det holder. Bruker den noe kjølevann? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskildb Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2012 Ikke sjekket kjølevann, men da skulle vel bilen ha kokt, og fått vann i oljen, og det er det ikke. Den bruker endel olje, fylte etter en liter tidligere i uka. Står på verksted for bytte av starter++ nå, skal muligens få undersøkt turboen også. Kom ikke lenger ned enn at jeg fikk ut luftfilteret i går, før det stoppet seg for meg:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskildb Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 17, 2012 Bumper denne. Lukter brent olje av eksosen på tomgang. Har også opplevd at bilen ikke vil dra noen ganger, er helt død, knapt noe akselerasjon. Dette går over hvis jeg stopper bilen og starter den på nytt. LMM? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Mars 19, 2012 Share Skrevet Mars 19, 2012 Her inne har det blitt sagt så alt for mange ganger at det ryker blått ved stort oljeforbruk. Har til dags dato til gode og se den blå røyken grunnet oljeforbruk. Ved ugunstig høyt oljeforbruk, la oss si 1 liter pr 50-100 mil, så vil det oppleves som passe kraftig gråhvit røyk. Få sjekket turboen og vurdere om den kjennes sliten ut, og forviss deg om at motoren har en fungerende veivhus ventilasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eskildb Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2012 Kan jeg sjekke veivhusventilasjonen selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Marlboro Man Skrevet Desember 14, 2012 Share Skrevet Desember 14, 2012 hva kom du frem til her egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå