Gå til innhold

Turbo E46 320D


eskildb
 Share

Anbefalte innlegg

Mistenker at tettingene i turboen er gåen. Ryker voldsomt (grått) på tomgang og køkjøring. Finnes det noen måte å få dette bekreftet på? Skal skru litt for å kjenne etter slark i akslingen i turbo straks. Holder det med å demontere motordeksel og luftfilter, eller må mere taes bort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sjekket kjølevann, men da skulle vel bilen ha kokt, og fått vann i oljen, og det er det ikke. Den bruker endel olje, fylte etter en liter tidligere i uka. Står på verksted for bytte av starter++ nå, skal muligens få undersøkt turboen også. Kom ikke lenger ned enn at jeg fikk ut luftfilteret i går, før det stoppet seg for meg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumper denne.

Lukter brent olje av eksosen på tomgang. Har også opplevd at bilen ikke vil dra noen ganger, er helt død, knapt noe akselerasjon. Dette går over hvis jeg stopper bilen og starter den på nytt. LMM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne har det blitt sagt så alt for mange ganger at det ryker blått ved stort oljeforbruk. Har til dags dato til gode og se den blå røyken grunnet oljeforbruk. Ved ugunstig høyt oljeforbruk, la oss si 1 liter pr 50-100 mil, så vil det oppleves som passe kraftig gråhvit røyk.

Få sjekket turboen og vurdere om den kjennes sliten ut, og forviss deg om at motoren har en fungerende veivhus ventilasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...