Jump to content

Turbo E46 320D

eskildb
 Share

Recommended Posts

Mistenker at tettingene i turboen er gåen. Ryker voldsomt (grått) på tomgang og køkjøring. Finnes det noen måte å få dette bekreftet på? Skal skru litt for å kjenne etter slark i akslingen i turbo straks. Holder det med å demontere motordeksel og luftfilter, eller må mere taes bort?

Ikke sjekket kjølevann, men da skulle vel bilen ha kokt, og fått vann i oljen, og det er det ikke. Den bruker endel olje, fylte etter en liter tidligere i uka. Står på verksted for bytte av starter++ nå, skal muligens få undersøkt turboen også. Kom ikke lenger ned enn at jeg fikk ut luftfilteret i går, før det stoppet seg for meg:P

Bumper denne.

Lukter brent olje av eksosen på tomgang. Har også opplevd at bilen ikke vil dra noen ganger, er helt død, knapt noe akselerasjon. Dette går over hvis jeg stopper bilen og starter den på nytt. LMM?

Her inne har det blitt sagt så alt for mange ganger at det ryker blått ved stort oljeforbruk. Har til dags dato til gode og se den blå røyken grunnet oljeforbruk. Ved ugunstig høyt oljeforbruk, la oss si 1 liter pr 50-100 mil, så vil det oppleves som passe kraftig gråhvit røyk.

Få sjekket turboen og vurdere om den kjennes sliten ut, og forviss deg om at motoren har en fungerende veivhus ventilasjon.

• 8 months later...