Gå til innhold

Dynamostøy-Andre løsninger?

Anbefalte innlegg

Ja, vet det er en tråd om dette som gir svar på det meste.

Men på e34n min har jeg batteriet under baksetet, der jeg henter strøm til forsterkeren fra. å signalkabelen går på andre siden av bilen.

Men får likevell VELDIG kraftig dynamostøy.

Noen som har hatt samme bil å gjort det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er Pioneer-spiller du har, er det antakeligvis signal-utgangen din som er defekt. Bytt spiller og problemet er vekk :) Selv byttet jeg til Pioneer med high-volt utganger (3V) og dette virker mer solid. Har fungert i flere måneder og fungerer utmerket fortsatt, i motsetning til rimeligere spillere fra Pioneer med 2V utganger. Disse ryker etter alt fra ei uke til 3 måneder etter mine erfaringer. Velger du å ikke gå for Pioneer, kjør på med Alpine. Litt høyere prisklasse for tilsvarende finesser som på Pioneer-spillerne, men det er verdt det. Disse ryker ikke (snakker kun av egne og bekjentes erfaringer her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er Pioneer-spiller du har, er det antakeligvis signal-utgangen din som er defekt. Bytt spiller og problemet er vekk :) Selv byttet jeg til Pioneer med high-volt utganger (3V) og dette virker mer solid. Har fungert i flere måneder og fungerer utmerket fortsatt, i motsetning til rimeligere spillere fra Pioneer med 2V utganger. Disse ryker etter alt fra ei uke til 3 måneder etter mine erfaringer. Velger du å ikke gå for Pioneer, kjør på med Alpine. Litt høyere prisklasse for tilsvarende finesser som på Pioneer-spillerne, men det er verdt det. Disse ryker ikke (snakker kun av egne og bekjentes erfaringer her).

Problemet er ikke pioneer spillere. Problemet er dem som installerer dem. Grunnen til at signal utgangen på pioneer spillerne blir svidd er fordi folk ikke er nøye nok med rekkefølgen dem kobler ting sammen. Og at forsterkere har god jord. Hadde alle brukt Pioneer forsterkere sammen med pioneer spiller hadde ikke dette skjedd siden dem har en "sikring" i sine forsterkere. Så det har heller ikke noe med om du kjøper en som er 2v eller 4v.

Men så ja over til Alpine.. dem ryker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke pioneer spillere. Problemet er dem som installerer dem. Grunnen til at signal utgangen på pioneer spillerne blir svidd er fordi folk ikke er nøye nok med rekkefølgen dem kobler ting sammen. Og at forsterkere har god jord. Hadde alle brukt Pioneer forsterkere sammen med pioneer spiller hadde ikke dette skjedd siden dem har en "sikring" i sine forsterkere. Så det har heller ikke noe med om du kjøper en som er 2v eller 4v.

Men så ja over til Alpine.. dem ryker ikke.

Da beklager jeg feilaktig info i det innlegget, og takker for rettelse. Da har jeg bare lært noe med årene, og heldigvis gjort det riktig ved denne siste installasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg komme og si jeg har så veldig peiling på bilsterio, men kan det ikke være så enkelt at du må skru ned gain kontrollen på forsterkeren? jeg har med 2 biler slitt med dynamostøy og lagt i mye tid i å sjekke kabler og kontakter og ordnet ekstra jordingspunkt o,l, men begge gangene endte jeg med å skru ned litt på forsterker og leve med at jeg må skru opp ett par knepp ekstra på spiller for å få samme guffe! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg komme og si jeg har så veldig peiling på bilsterio, men kan det ikke være så enkelt at du må skru ned gain kontrollen på forsterkeren? jeg har med 2 biler slitt med dynamostøy og lagt i mye tid i å sjekke kabler og kontakter og ordnet ekstra jordingspunkt o,l, men begge gangene endte jeg med å skru ned litt på forsterker og leve med at jeg må skru opp ett par knepp ekstra på spiller for å få samme guffe! :D

Er jo sånn at signalet ifra spiller bør være høgast muligt.

Ved maks volum gir vanligvis spilleren ut litt støy. so det vil man ikkje ha.

Sånn veldigt kjapt forklart skrus gain på forsterkeren ned på minimum.

Volum på spilleren skrus opp til ca 70-75% av maks. Deretter skrus gain på forsterkeren opp til høgtalerene spiller høgt! (rett under forvrenging) Bør være litt forsiktig so høgtalerene ikkje forvrenger og kan bli øydelagte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...