Gå til innhold

slett.


Emihol1
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
Jeg har 2stk 4stempels så det står BMW på siden utover ,det må kjøpes 2skiver til disse som har mål 324mm*30mm

Passer rett på e34

MVH

Eirik nils

har du papirer på hvor my hk disse tåler?

holder på med ombygging av bil, så er nødt til å ha papirer på hvor mye effekt de tåler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik sine calipere kommer fra en E32 750IL med V12 og 300hk. De skal stoppe en bil som veier nesten 2 tonn og som har regulert toppfart på 250 km/t. M5 E34 har opptil 340 hk og bruker calipere og skiver som er vesentlig mindre enn på senere 750 IL utgaver.

M5 skivene måler 315X28 mm, men bruker ikke større klosser enn vanlige E34 fra 518 og oppover. Det står igjen ca 10 mm igjen av bremseflaten som ikke blir brukt. 750 skivene måler 324X30 mm og har ca 15 mm mer bremseflate i høyden og også bredere flate. Dette er utenom de sjeldne caliperne fra M5 1995 mod de beste som fantes fra BMW på den tiden.

Jeg bruker calipere fra 850 framme som er enstemplete og synes de er helt suverene. Vesentlig bedre enn E34 M5. De har samme skiver som E32 750 IL. Og kan bare tenke meg at 750 bremsene sikkert er enda et hakk bedre.

Skivene koster ikke mye hos f.eks Koed.

Hvis Biltilsynet tar hensyn til mer enn bare hvor mange hk bremsene er blitt brukt med, duger 750 bremsene i massevis. Brukt på 5 liter V12 med 300hk ,450 NM og 2 tonn bil. Og så er det jo en fordel at dette er originale BMW calipere.

Hilsen en annen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik sine calipere kommer fra en E32 750IL med V12 og 300hk. De skal stoppe en bil som veier nesten 2 tonn og som har regulert toppfart på 250 km/t. M5 E34 har opptil 340 hk og bruker calipere og skiver som er vesentlig mindre enn på senere 750 IL utgaver.

M5 skivene måler 315X28 mm, men bruker ikke større klosser enn vanlige E34 fra 518 og oppover. Det står igjen ca 10 mm igjen av bremseflaten som ikke blir brukt. 750 skivene måler 324X30 mm og har ca 15 mm mer bremseflate i høyden og også bredere flate. Dette er utenom de sjeldne caliperne fra M5 1995 mod de beste som fantes fra BMW på den tiden.

Jeg bruker calipere fra 850 framme som er enstemplete og synes de er helt suverene. Vesentlig bedre enn E34 M5. De har samme skiver som E32 750 IL. Og kan bare tenke meg at 750 bremsene sikkert er enda et hakk bedre.

Skivene koster ikke mye hos f.eks Koed.

Hvis Biltilsynet tar hensyn til mer enn bare hvor mange hk bremsene er blitt brukt med, duger 750 bremsene i massevis. Brukt på 5 liter V12 med 300hk ,450 NM og 2 tonn bil. Og så er det jo en fordel at dette er originale BMW calipere.

Hilsen en annen Eirik.

takker for svar, meget bra info :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2stk 4stempels så det står BMW på siden utover ,det må kjøpes 2skiver til disse som har mål 324mm*30mm

Passer rett på e34

MVH

Eirik nils

Mye skal du ha ?

Jeg har framkalippere fra M5 3.8l som eirik nevner. som du kan få billig. 500,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hum,viss du tenker på samme calipperen fra koed så står det at en caliper koster kr 1525.- og viss jeg skal få di sendt hjem så ser det ut som di koster kr 3472.50.- for begge???? Også koed har disse brukte for kr 1350.- i stand D vell å merke å disse koster hjem til meg kr 3122.50.-

Det vill da si,å kjøpe disse brukte så er i stand D sparer jeg kr 350.50.-Jojo så må jeg sikkert overhale disse som er i stand D,Og gidder ikke finne overhaligs sett i utlandet å ringer GS Bildeler og får di til å sende meg to reppsett,OPS

GS Bildeler tar kr 3587,74.- for begge reppsettene til begge calipperene.

Så når det ikke er nokk med det så har også GS Bildeler satt prisen på 2 stk callipere til kr 20 255,40.-

Så kan en beggyne å lure på ka i helvete så e gale her!!!!!!!!!!!

Eirik nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg da lurer på er om det virkeligt er di samme caliperene di selger?? Med den enorme prisforsjellen så lurer vertfall jeg på det!!

Men jeg syns den prisen du har altså kr 4050.-er rett å slett tilbuds vare med tanke på at GS Bildeler skal ha kr 20255,40.-

kansje noen burde kjøpe fra koed å selge GS disse så kan di sikkert tjene seg noen kr...

Når noe er for godt til å være sant så er det som regel ikke det!!!

Men for all del viss Azeton tar inisjativ til å bestille disse til kr 4050.- og det er samme vare som forventet så tenker jeg at mangen andre følger etter,jeg jør det vertfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...