Gå til innhold

Problemer med E39


conan12
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,noen som har et tips til dette? bilen har fått problemer som virker som den sperrer /mangler kraft ved pådrag,stopper noen ganger på tomgang,byttet luftfilter og da gikk den bra en uke så begynte det igjen,prøvd å bytte Luftmengdemåler uten hell,finner ingen lekasjer(testetm startgass).

Kjørte den ca 2 km i dag som den virket bra også begynte den igjen!! Har noen tips til dette?Lambasonder er tatt bort så det er ikke disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du begynner å bytte noe som helst: Ta en diagnose på bilen. dette kan spare deg for mye penger.. i stedet for å bytte sensorer i hytt og pine så vil du da finne ut nøyaktig hva som gir utslag.

Btw hvis du ikke får utslag på noen av sensorene i/v motor. så kan det jo være andre ting som gjør at motor går dårligere, åndingen på motor osv. få en til å se på bilen før du går til innkjøp av noe som kanskje ikke trenger å byttes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei takk for tips,har i dag byttet kamakselføler men syntes nesten den ble verre??så fant jeg en slange som går ned ved peilepinnerøret og under ved den vakumklokka som står på gass spjeldet som var ødelagt full av dritt,byttett ogå denne men hjalp ikke så jeg får vel plukke ned alt der å gjøre rent,kan se ut som luftinga er tett der?ellers så får jeg bytte veivsensor også,det hørtes ut som det er no m luft et eller annet sted da den fiser i potta og stopper etter litt på tomgang,det kan ikke ha skjedd no etter at jeg har hatt av solenoid ventilen som gjør dette? takker for flere tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil si meg enig i å ta en diagnose for å se hva som feiler.. men står fast på at bilen min oppførte seg bra likt beskrevet som han forteller. da var deet veivsensorn som hadde tatt kveld.. diagnosen kan jo konstantere om feilen ligger i de elektriske komponenetene. så anbefales å få tatt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp den kan fucke opp ganske mye :P er jo ikke selvfølgelig at det er sensorne , men har samme samme bil å samme årsmodell og det var problemet hos meg, er derfor jeg har sterk tru på at det kan være problemet... hvis bilen ikke blir noe bedre etter bytte nå,, så dra innom et verksted å få tatt en diagnose =) må få høre om det ble i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja det var den veivakselføleren som gjorde det!!den er bra nå, takker for tipsene,har et spørsmål til som jeg lurer på,får ikke slokket abs/asc lampa og de virker heller ikke(ABS/ASC) selv om jeg har byttet følere foran å bak,slukker ikke m carsoftprogrammet heller?? mulig at det er noe annet tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ja får ta en titt på det. Har et lite problem til :-( den småfusker litt å mangler pådrag noen ganger,lugger under kjøring,har prøvd m startgass rundt tomgangsregulatoren å den øker turtallet der så det kan vel være den gummimuffa som er gåen,hvis det er noen andre tips så kom gjerne med de :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...