Gå til innhold

Råd/anbefalinger ved kjøp av 00-05 320d-330d?


thomassk
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Har som sagt en 92 mod BMW 320i som jeg er veldig fornøyd med, men har også en 05mod Volvo V50 som nå muligens skal selges.

I den forbindelse er jeg jo på utkikk etter annen bil, og har kikket litt på "nyere" BMW 3-serie.

Har kikket på BMW fra 00-05 mod 320D - 330D :)

Noen som kan komme med innspill/tips/feil på disse? Evt forbruk på en 320D i forhold til en 330D?

Hva er å annbefale? :)

På forhånd takk for svar :)

Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål og biltype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kjøpt meg en 320 dat 04 mod og er meget fornøyd kjøre og komford messig.Bakfjerer og dempere bør sjekkes. Ofte dårlige dempere hvis mye senk og org. dempere. Er km stand opp mot 200 000 eller mer, sjekk om injektorer er byttet da disse som regel er utslitt da.

Sjekk for rust innsiden av panser og bak pakningene i dører og dørstokkene. A og B stolper.

Sjekk at all elektro funker. Ikke svakhet, men MYE el på disse.

Ofte slitte foringer og endeledd hvis store felger.

Min ligger på 0.52 på mila på langkjøring orginalt. Når den var tunet, merkelig nok, så lå jeg på 0.73, men kan jo ha litt med lysten for å trykke litt mer på gassen :P

På min er da converteren blitt et problem bare etter 124 k, mener Bavaria uten at de har en logisk forklaring på dette. Om det er et utbredt problem er jeg usikker på, men har merket meg noen tråder her inne om akkurat det. :)

Dette er det jeg vet i allefall om 04 modellen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...