ls44mm Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 Akke m12 firrer med en haug av kilo ladetrykk? Sånn 5.5 på sitt værste? Har du klart å få tak i den på en eller an ummeneskelig måte, så klarer du å få den oppi e30´n å!!! Hadde heller sagt, lykke til med å få tak i ei kasse som klarer å holde!!! Da på 5.5 bar seff
Olan Skrevet Mars 19, 2012 Forfatter Skrevet Mars 19, 2012 Så hvis du bygger m20 turbo med 3-400hk så skal du ha originale bremser? Betaler ikke mer for en s50 enn det koster å bygge turbomotor;) jeg personlig ville gått for en b30 Måtte jo så klart oppgradert bremser, men kunne ha sluppet unna med å handle alpinabremser i første omgang Men må si at om man skal høre litt på fornuften så sier den sugemotor ja. En b30 koster ikke altfor mye penger, men er jo en helt annen verden med en b32 Koster så klart mer, men ville tro det var verdt det. (?)
JulianS Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Dn helt annen verden vil jeg vel ikke si.. Har ikke kjört så mange b32'r men flesteparten gikk ikke noe bedre en b30. Men de som er helt friske gjör selvfölgelig det! Mulig jeg har hatr veldig uflaks med de jeg har kjört men..
jorg1s1 Skrevet Mars 20, 2012 Skrevet Mars 20, 2012 Ville gått for sugemotor, turbo er svært lite pålitelig i forhold til sugemotor - selv om du skulle legge mye penger i den. Det har vi sett mange eksempler på, selv om vi også har sett eksempler på turbomotorer som virkelig fungerer og holder (eks Kvissel sin S54 turbo - men M20 turbo kan ikke sammenlignes med denne). BMWs S-motorer er det bare å ta hyppige oljeskift på så tåler de juling i bøtter og spann (tips: ikke hev turtallsperra over originalt), det avhenger selvfølgelig av tilstanden på motoren så ikke kjøp det billigste du kommer over. Legg heller litt ekstra penger i en motor du "vet" er i god stand. Se etter servicehefte/dokumentasjon, er ikke dumt å satse på en motor du kan prøve (starte) før kjøp heller - ta komptest, sjekk etter oljelekkasjer, motorgange osv. Hvis du allikevel skulle ende med å velge turbomotor, så legg masse penger i datasprut og mapping så du minsker sjansene for at ting går galt...
Olan Skrevet April 11, 2012 Forfatter Skrevet April 11, 2012 Ville gått for sugemotor, turbo er svært lite pålitelig i forhold til sugemotor - selv om du skulle legge mye penger i den. Det har vi sett mange eksempler på, selv om vi også har sett eksempler på turbomotorer som virkelig fungerer og holder (eks Kvissel sin S54 turbo - men M20 turbo kan ikke sammenlignes med denne). BMWs S-motorer er det bare å ta hyppige oljeskift på så tåler de juling i bøtter og spann (tips: ikke hev turtallsperra over originalt), det avhenger selvfølgelig av tilstanden på motoren så ikke kjøp det billigste du kommer over. Legg heller litt ekstra penger i en motor du "vet" er i god stand. Se etter servicehefte/dokumentasjon, er ikke dumt å satse på en motor du kan prøve (starte) før kjøp heller - ta komptest, sjekk etter oljelekkasjer, motorgange osv. Hvis du allikevel skulle ende med å velge turbomotor, så legg masse penger i datasprut og mapping så du minsker sjansene for at ting går galt... Okei, så en nyoverhalt m20b25 med pianotråd og sveiset topp vil ikke være "holdbart nok" for rundt 300hk? I første omgang så vil det bli chip på rundt 250hk så jeg kan få det godkjent med alpinabremser, da dette høres mer gunstig ut enn m3 understell for det blir vanvittig dyrt med andre bremser, coilovers++ Når (om) dette vil bli godkjent så vil det bli innkjøpt et sprut i ettertid. Sorry om jeg spør og graver og kanskje ikke skjønner tegninga helt, motor er ikke min sterke side, men har lyst til å lære
Lex-Talionis Skrevet April 12, 2012 Skrevet April 12, 2012 Spørs litt på resten av oppsettet hvor holdbart det blir Men hvis du skal overhale så kan du jo dreie av stempler for å få ned komp. Og hvis du får motoren bra justert så vil jeg si at 300 hk vil bli ganske så holdbart. De orginale delene tåler iallefall 4-500 hk.(spørs på behandlingen da) Om alt er optimalt såklart Flere svensker som drar ut 600 med org innmat, men da er det ikke spørsmål om det ryker, men når
Olan Skrevet April 12, 2012 Forfatter Skrevet April 12, 2012 Spørs litt på resten av oppsettet hvor holdbart det blir Men hvis du skal overhale så kan du jo dreie av stempler for å få ned komp. Og hvis du får motoren bra justert så vil jeg si at 300 hk vil bli ganske så holdbart. De orginale delene tåler iallefall 4-500 hk.(spørs på behandlingen da) Om alt er optimalt såklart Flere svensker som drar ut 600 med org innmat, men da er det ikke spørsmål om det ryker, men når Bunndelen ble overhalt i fjor sommer, så den er allerede i boks Problemet nå ligger i at det er en høykompmotor (facelift med preface stempler). Og da må vel det meste av lager osv byttes om jeg tar det fra hverandre for å bytte til "turbostempler" ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå