Olan Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Driver å prøver på å planlegge litt motorplaner etter at karosseriet mitt er på stell, og rangler veeeeldig mellom tubo- og suge motor; kanskje andres erfaringer kan hjelpe litt her. Er snakk om en E30 325 i utgangspunkt.. Enkelt og greit; om man skal bygge en m20b25 turbomotor, hvordan oppsett MÅ man ha om det skal kunne være holdbart med ca 300-400hk? Tenker da på at bilen skal kunne brukes til whatsoever i sommerhalvåret. Har også planer om å ha alt godkjent (da med en lavere effekt, men med en "skuddsikker" innmat for 300-400hk) Eller måtte det være bedre (og kanskje billigere) å invistere i en s50 motor, e30m3 understell og e36m3 bremser osv ? Kan ta med at jeg fra før av har en fullt overhalt facelift m20b25 (sugetrimma m/ 288 kam, preface stempler++) som jeg evt skulle ha bygget turbo på om jeg måtte bestemme meg for snurre Vet det kanskje er nok av andre slike tråder her fra før av, men lager like greit min egen ! Takker for svar
JulianS Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Med en s50 så vil det kanskje være litt barnesykdommer i begynnelsen, men når det er ordnet så er det gjerne bare tut å kjør.. Med turbo kommer det ofte nye problemer så fort du har fått orden på et annet.. Går nesten ikke an å si hva som er best, kommer an på hva som er viktig for deg. Er du ute etter kjørbarhet, holdbarhet og nok pulver så går du for en s50. Hvis du er ute etter å imponere smågutta i gata og ha mer enn nok effekt så går du for turbo... Sånn ser jeg på det..
Olan Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Skrevet Mars 15, 2012 Med en s50 så vil det kanskje være litt barnesykdommer i begynnelsen, men når det er ordnet så er det gjerne bare tut å kjør.. Med turbo kommer det ofte nye problemer så fort du har fått orden på et annet..Går nesten ikke an å si hva som er best, kommer an på hva som er viktig for deg. Er du ute etter kjørbarhet, holdbarhet og nok pulver så går du for en s50. Hvis du er ute etter å imponere smågutta i gata og ha mer enn nok effekt så går du for turbo... Sånn ser jeg på det.. Er jo så klart ute etter noe som holder (Er ikke vi alle det?) Kan prøve og feile litt, men er ikke den som synes det er altfor moro i lengda så vil gjøre det skikkelig med en gang, og prøve å få flere moro-timer enn skru-timer om du skjønner Personlig synes jeg s50 er nokså gromt i en e30, men lite som kan måle seg et bra holdbart turbooppsett som drar skikkelig Er ikke ute etter å ha noe skikkelig fullblods banebil, men noe som kan brukes over hele linja, som jeg nevnte i første innlegg.
Kvasi Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Uansett hva du ender opp med gjelder samme grunnregel; budsjettet du ser for deg når du starter kommer til å doble seg underveis. Har du ikke kronene som skal til er det egentlig ikke vits å starte..
JulianS Skrevet Mars 15, 2012 Skrevet Mars 15, 2012 Personlig synes jeg s50 er nokså gromt i en e30, men lite som kan måle seg et bra holdbart turbooppsett som drar skikkelig Det er klart det er gøy med turbo, for det gir et voldsomt spark i rævva. Men er det ikke ålreit med noe som drar fra tomgang og opp? Har vært innom mye forskjellig sjøl, men det er ofte det fornuftige som er best og som oftest er det det man får mest glede av å.. Noe originalt er ihvertfall fornuftig
Olan Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Skrevet Mars 15, 2012 Uansett hva du ender opp med gjelder samme grunnregel; budsjettet du ser for deg når du starter kommer til å doble seg underveis. Har du ikke kronene som skal til er det egentlig ikke vits å starte.. Å ha et budsjett har jeg gitt opp for lengst, da det i 99% av tilfellene sprekker anyways Må bare ta litt etter litt
Olan Skrevet Mars 15, 2012 Forfatter Skrevet Mars 15, 2012 Personlig synes jeg s50 er nokså gromt i en e30, men lite som kan måle seg et bra holdbart turbooppsett som drar skikkelig Det er klart det er gøy med turbo, for det gir et voldsomt spark i rævva. Men er det ikke ålreit med noe som drar fra tomgang og opp? Har vært innom mye forskjellig sjøl, men det er ofte det fornuftige som er best og som oftest er det det man får mest glede av å.. Noe originalt er ihvertfall fornuftig Ja, hvis man tenker seg litt om så ringer det en liten bjelle som forteller at org s50 holder bedre enn et "hjemmebygg" av en m20 om man behandler det med måte men man snakker fort veldig store penger for en s50b32 som skal tilpasses + understell og bremser Er jo ikke akkurat noe som gror på trær om dagen ^^
NBCustom Skrevet Mars 16, 2012 Skrevet Mars 16, 2012 Med en s50 så vil det kanskje være litt barnesykdommer i begynnelsen, men når det er ordnet så er det gjerne bare tut å kjør.. Med turbo kommer det ofte nye problemer så fort du har fått orden på et annet..Går nesten ikke an å si hva som er best, kommer an på hva som er viktig for deg. Er du ute etter kjørbarhet, holdbarhet og nok pulver så går du for en s50. Hvis du er ute etter å imponere smågutta i gata og ha mer enn nok effekt så går du for turbo... Sånn ser jeg på det.. x2, helt enig Velg sugemotor.
JulianS Skrevet Mars 16, 2012 Skrevet Mars 16, 2012 Så hvis du bygger m20 turbo med 3-400hk så skal du ha originale bremser? Betaler ikke mer for en s50 enn det koster å bygge turbomotor;) jeg personlig ville gått for en b30
CrZyWiz Skrevet Mars 16, 2012 Skrevet Mars 16, 2012 Ville også gått for en B30. Den er billigere, enklere og få taki. Og den er det håp om å få godkjent i E30n.
joachim sørlie Skrevet Mars 16, 2012 Skrevet Mars 16, 2012 gleder meg veldig til og se hva du ender opp med her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå