Gå til innhold

EWS II - Spørsmål ang. koding/fjerning av startsperre.


vassbotn
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp, sendte med sporingsnr og forsikring. Spent på hvordan toll-gutta klarer og rote det til..

Så ikke noe om det i annonsen på ebay, men sendte han en forespørsel på mail om han kunne klare det.

Du har ikke en lmm og selge om han ikke kan mappe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan det, jeg fant det i en annen Ebay annonse fra han. Men jeg lurer på hva det koster for Alpha-N og EWS delete. Har du direkte mail addresse til han?

Men, når du får dette oppe å gå, så tar det litt tid før den virker optimalt. Siden den har en lære fase. Leste dette i en tråd i USA. Han satte på carbon boks og Alpha-n, men så gikk den ikke noe bra. Så etter han hadde vert på rulla å sjekket, da var det mer futt i den. Det ble ikke gjort noe justering.

Han hadde 8 hjul hk forskjell på før og etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, fikk svar på mailen nå. kostet litt ekstra for Alpha-N, har sendt spørsmål på pris. skal oppdatere så fort jeg får svar.

Han lurte på om jeg hadde carbon boks..Om jeg kjørte orginal så ville bilen gå dårligere uten lmm. Men det er kanskje som du sier, en tilvenningsfase.

hvordan leser bilen ut verdiene da egentlig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor den skal gå dårligere selv om man har orginal boks?

Jeg har kjørt min uten LMM, den går akuratt likt. Den bruker kanskje en anelse mer fuel.

Med alpha-n så bruker den TPS målingen. S50B32 har potensiometer TPS. S14 f.eks har bare en bryter inni TPSen. Skal man ha Alpha-N på S14 må man sette på slik TPS som vi har på S50en. Da bruker den TPS for luft mengde.

Jeg skal ha carbon boks på min, så tenkte å ta alpha-n mappingen først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her. Dette hørtes intressangt ut! Fortell meg gjerne ka Alpha-N mapp er for nokke(?) Med/uten lmm?

Kunne også tenkt meg å bli kvitt heile EWS greia, så blir det aldri nokke tull med det. Prisen var jo absolutt grei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

økningen i hester er for at innsugsflowen øker ved bruk av carbon-innsug og da gir det mer hester(noe som egentli sier seg selv ja) men ville jo tro at ved bruk av orginal-innsug og alpha-N ville gi noe likt resultat som uten alpha-N og med lmm.

Han anbefalte ihvertfall og skaffe carbonbox ved alpha-N flash.

han sier og det tar en stund før bilen vil gå "normalt" igjenn, for han reseter alle verdier. og bilen må "lære" seg de på nytt. noe den gjør under kjøring.

Har du sett på innsug? tenkte og kjøpe et, men vill prøve og finne et som passer i e30 med s50. Så slipper man å kappe i carbon.

Prisene hos han jeg handler hos nå er som følgende:

EWS-delete m/map : 140 pund

Alpha-N : 50 pund ekstra. men skulle få det for 40pund

totalt: 180 pund = 1 646 nok

dette var inkludert frakt tilbake til Norge.

Altså ikke selve flash'n som er dyr, der e carbon boksen. Jeg blir å gå for Alpha-N. carbon boks eller ei, røyk skal jeg klare å lage uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emne: EWS II - Spørsmål ang. koding/fjerning av startsperre.

Hiver meg på her. Dette hørtes intressangt ut! Fortell meg gjerne ka Alpha-N mapp er for nokke(?) Med/uten lmm?

Kunne også tenkt meg å bli kvitt heile EWS greia, så blir det aldri nokke tull med det. Prisen var jo absolutt grei..

http://www.bayareamotorsport.com/alphan.html

Aha :)

økningen i hester er for at innsugsflowen øker ved bruk av carbon-innsug og da gir det mer hester(noe som egentli sier seg selv ja) men ville jo tro at ved bruk av orginal-innsug og alpha-N ville gi noe likt resultat som uten alpha-N og med lmm.

Han anbefalte ihvertfall og skaffe carbonbox ved alpha-N flash.

han sier og det tar en stund før bilen vil gå "normalt" igjenn, for han reseter alle verdier. og bilen må "lære" seg de på nytt. noe den gjør under kjøring.

Har du sett på innsug? tenkte og kjøpe et, men vill prøve og finne et som passer i e30 med s50. Så slipper man å kappe i carbon.

Prisene hos han jeg handler hos nå er som følgende:

EWS-delete m/map : 140 pund

Alpha-N : 50 pund ekstra. men skulle få det for 40pund

totalt: 180 pund = 1 646 nok

dette var inkludert frakt tilbake til Norge.

Altså ikke selve flash'n som er dyr, der e carbon boksen. Jeg blir å gå for Alpha-N. carbon boks eller ei, røyk skal jeg klare å lage uansett.

Dette må eg ha :) Veit du ca tid før du har den tilbake i postkassa di?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sikker på at det er ews2 ? det er vel rolling codes som må synces eller resettes på disse mss50, rolling codes kom vel først på ews3 ?

Grunnen til at rolling codes kommer ut av sync kan være at man forsøker å starte motorn uten at ews er kobblet rett opp, da vil motorstyringen hoppe over på neste kode, mens ews systemet fortsatt ligger på gammel kode, da vil den bli hengene etter med en key.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...