Bellen Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 Hehe... Mange som ikkje har peiling her ja Etter det eg har forstått, så er den gule lampen KUN til lavt oljenivå. Om den lyser når oljenivået er normalt, så er det enten deffekt oljenivåsensor eller kabelen til sensoren som har dårlig kontakt eller eventuelt kortslutting i kabelen.
Fliid Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 Sjekk om sikringene er hele. Om de er hele, så ta en diagnose. Om du får feil på oljenivå føleren, så bytt den og klag på den gamle. Oljenivået klarer føleren og lese av, uavhengig av viskositet på oljen. Virker som kun Bellen vet hva han svarer på. Til alle dere andre. Om det hadde vært oljetrykk lampen som lyste, som det åpenbart må være mange som tror mtp. svarene dere har gitt, så hadde den motoren røket for lengst. Og tråden hadde da omhandlet "hvorfor stoppet motoren med oljetrykk lampen lysende"
E-Evjen Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Skrevet Mars 17, 2012 Takk til Bellen og Fliid. Dette har også vært mitt poeng. Men som også nevnt tidligere. Dersom det er defekt sensor vil ikke lampa da lyse i et minutts tid etter oppstart for så å slukke? Det skjedde med den gamle sensoren og slik jeg har forstått det er det typisk for defekt sensor. Ikke at den begynner å lyse etter en stunds kjøring for så å fortsette å lyse når man skrur av tenninga (noe som ifølge instruksjonsboka indikerer lavt oljenivå). En annen ting, kan det være at den nye sensoren har fått seg en bøy eller ikke står helt rett (lekker ikke olje fra sensor) slik at den ikke vil måle helt korrekt?
gullsakar Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 enig med bellen og fliid her.. jeg har også av og til fått den samme lampa under kjøring og noen sekunder etter avslått.. nokså sikker på det er nivå sensoren som begynner å tulle eller som bellen sier dårlig kontakt en plass. jeg hadde nylig diagnose men fikk ingen feil på det da.. men er vel bare du som vet om sensoren har fått en smell hvis du byttet den... var det meg hadde jeg prøvd å bytte den i ny selv om jobben må gjøres om igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå