Gå til innhold

Dårlig radiosignaler


Anbefalte innlegg

Hei,

Har en BMW 320 E46 '00. Fikk nylig fikset radioen. Strakk en coax kabel fra bagasjen frem til spilleren og kjøpte en plugg på BilXtra så den passet inn i spilleren. I starten var kabelen 4.5 meter lang, men til og med jeg skjønner at det ikke er så ålreit, så jeg kuttet den ned til ca 2 meter (?).

Er ikke så fornøyd med radiosignalene jeg får. Radio Metro og NRK P2 er det eneste jeg får inn nesten, litt kjedelig. Får inn P4 og P3 i blant, men de forsvinner ganske fort og det blir en del dårlige signaler og støy.

Forslag til hvordan dette kan løses?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sette antenne på kabelen? Er antenneforsterker ja, og antenna sitter i bakruta. Antar den fungerer siden jeg får inn signaler, men har ikke utført noen målinger på om den får strøm, selv om alle kablene som er koblet til, fungerer.Kan ta en måling en dag, men har ikke instrument til det atm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om forsterkeren ikke får strøm eller fungerer vil du få inn enkelte kanaler som har sterkt signal i området.

Er ikke helt sikker på hvordan dette er koblet, men regner med du kan ta av strømkablene via en kontakt på denne forsterkeren for å se om signalstyrken forandrer seg.

Hvis det ikke blir noen endring bør du sjekke om forsterkeren får strøm. Hvis den gjør det er den muligens defekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne siden. Viser hvertfall hvordan det ser ut baki der... men kom til å tenke på en ting. Er det ikke 3 antenner bak som kobles på antenneforsterkeren? Så videre til forsterkeren din. En i taket og 2 som er på hver side av stolpene bak.

inside-c1.jpg

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=662688

Edit: Riktig?

204.png

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=65&fg=30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det står i linken litt lenger oppe på siden så må du nok bytte forsterkermodulen din til en nyere utgave som er selvforsynt med strøm.

Dette siden du har en 2000-modell. Du må derfor bytte til en fra 2002 eller nyere. Denne koster rundt 500,- brukt ifra koed.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote="rekorden"]Som det står i linken litt lenger oppe på siden så må du nok bytte forsterkermodulen din til en nyere utgave som er selvforsynt med strøm.

Dette siden du har en 2000-modell. Du må derfor bytte til en fra 2002 eller nyere. Denne koster rundt 500,- brukt ifra koed.no.

Så det er ikke mulig å mikse og trikse litt for å få det til å fungere altså?

Og du har koblet den blåe ledningen ifra spiller?
[

Den blå koblingen er bak spilleren, men ikke koblet inn. Har ikke noe sted å sette den, men den kom fra bagasjen, der var også antennepluggen som jeg skjøtet helt frem til radioen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke mulig å mikse og trikse litt for å få det til å fungere altså?

Det er sikkert mulig å trikse dette til, men jeg vet isåfall ikke hvordan dette da gjøres.

Finner muligens ut noe ved å studere kablingen til forsterkermodulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...