Jørgen Lie Skrevet Mars 17, 2012 Share Skrevet Mars 17, 2012 Som topic sier!! Prøver her også, siden det er en del som sikkert kjører sykkel her! Sykkelen skal være strøken! Legg gjerne ut bilde og info her om du har en for salg eller vet om noen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdak1 Skrevet Mars 17, 2012 Share Skrevet Mars 17, 2012 Har ingen sykkel til salgs, men til den prisklassen har du jo litt å velge mellom. Ser ikke noe problem i å få tak i en fin, dog litt eldre Yamaha R6, Honda CBR600RR eller Ducati 748. Om du er villig til å kjøre "avgiftsmessig ulovlig" (dvs. registrert som mellomklasse 34hk, men i realiteten fulleffekt med over 100hk) pleier det å dukke opp noen fine og "nye" modeller fra GSXR600. Om du leter etter mest mulig effekt i sykkel, så ville jeg sett bort fra Suzuki SV650, Yamaha FZ6, Ducati Monster, Kawasaki ER6 etc. Personlig hadde jeg gått for Honda CBR600RR (fra 2003 og oppover) hvis jeg hadde vært i dine sko. Sykkelen både ser meget bra og ny ut i tillegg til du får den registrert som fulleffekt til din prisklasse. Og Honda er jo tross alt Honda.. Driftsikkerhet, effekt og stil er nøkkelord. Det dukker ellers opp gode sykler til gode priser på Finn stadig vekk.. Men på lik linje med biler, så gjelder det å være rask på avtrekkeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2012 Hva er konsekvensene ved å kjøre med en mellomklasse-effekt kontra fulleffekt da? Har vært og sett på en 2000mod Honda CBR 929rr... Den falt veldig i smak! Skal også se på en 03 R6 ila uka som kommer nå.. Følger med på finn, så er vel bare og være rask om det dukker opp noe ja Men så kan d jo være at noen skal selge men ikke har lagt ut annonse enda, så når jeg de først her evt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdak1 Skrevet Mars 18, 2012 Share Skrevet Mars 18, 2012 Hva er konsekvensene ved å kjøre med en mellomklasse-effekt kontra fulleffekt da? Har vært og sett på en 2000mod Honda CBR 929rr... Den falt veldig i smak! Skal også se på en 03 R6 ila uka som kommer nå.. Følger med på finn, så er vel bare og være rask om det dukker opp noe ja Men så kan d jo være at noen skal selge men ikke har lagt ut annonse enda, så når jeg de først her evt Blir du tatt med fulleffekt når sykkelen egentlig er registrert som mellom-klasse må du ut med avgifter for å omregistrere til fulleffekt. Ca. 30.000kr å omregistrere en helt ny 600 vet jeg, og avgiften synker for hvert år som sykkelen blir eldre. 10 år gammel, og omregisteringen er gratis. Er jo helt klart mer effekt i en CBR929RR Fireblade. Er vel ca. 50-60hk mer enn R6en om jeg ikke tar feil. I tillegg mener jeg å huske at CBRen er den letteste i sin klasse. So you do the math.. Hehe. Dog synes jeg R6en ser litt bedre ut enn de gamle CBRene. Personlig kan jeg ikke fordra de "runde" 90-talls formene på R-sykkel. Alt i alt er det du som skal kjøpe sykkel, og du må gå for den sykkelen som gir deg den beste følelsen. Men det kan også være litt lurt å sjekke opp litt forsikringspriser på forhånd. Fulleffekt R-sykkel uten bonus kan faktisk koste skjorta i forsikring, noe som har en del å si for de fleste (but then again.. Du får det du betaler for ). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 18, 2012 Okei, slik ja Tja, ikke fult så mye.. 929rr har vel 154hk org.. R6 fra rundt 2000 har vel 120hk.. CBR`n var lett ja.. Ca 160kg.... Tja, den er ikke 90-talls den 2000 modellen da!! Hehe.. Her er den ejg har sett på i alle fall http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33754003 Jeg falt egentlig bra på plass på den cbr`n med tanke på plass til knær, sittestilling osv.. Synd jeg ikke fikk prøvd den.. Forsikringer har jeg sjekka.. Og d koster skjorta omtrent over hele fjøla! på den cbr`n blir d ca 10k med full kasko og 70% 2 år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mars 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2012 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vestlandslefsa Skrevet Mars 21, 2012 Share Skrevet Mars 21, 2012 Har en Suzuki Gsxr600 -99, som jeg vurderer å selge. Sykkelen er i meget god stand og alt fungerer som det skal. Nye dekk og den har akkurat fått seg en service med oljeskift. Sykkelen er i dei mest ettertrakta fargene, altså hvit og blå Regga som mellomklasse(men er fulleffekt), noe som gjør at den er endel rimeligere å forsikre i forhold til en som er regga som fulleffekt. Kunne tenkt meg 52lapper for den. Kan skaffe bilde om interesse! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mars 22, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2012 Du har PM lefsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mars 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2012 Kan slettes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdak1 Skrevet Mars 23, 2012 Share Skrevet Mars 23, 2012 Av ren nyrsgjerrighet... Hva ble det til slutt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Mars 24, 2012 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2012 Det ble denne 2003 R6, med litt over 20.000km på telleren. Strøken sykkel som de tre tidligere eiere har tatt vare på Youshimura eff.anlegg, ettermontert girindikator og div småtterier som er gjort med den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå