Lex-Talionis Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 Hei. Driver å skal starte e30`n min etter total motor oppbygging. Har fått starta den såvidt. Går litt vondt, nesten som på 5 sylindre. Har gnist på alle 6 pluggene. Må kjinne ganske lenge før den starter. Jeg har 044 pumpe, aeromotive style btr (stilt på 3 bar grunntrykk) 860 cc høy ohm dyser, nuke fuelrail og an8 bensinslanger på tur/retur. Problemet er da at den går vondt, skyter, motoren slår liksom tilbake av og til når jeg prøver å starte. (tyder på feil registertiming?) Mistenker at det kanskje står feil da merke på reg dekslet av en eller annen grunn er borte. Så brukte ståltråd i sylinder 1 for å finne OT. Men kan vel fort ha blitt litt feil? Og når jeg kjinna den lenge i stad så kom det bensin ut av turboen og når jeg skrudde ut en plugg og kjinna så pumpa det bensin ut av plugg hullet. Så virker som den pumper noe sykt med bensin? Jeg har koblet bensin inn på rail mot torpedovegg, retur på andre siden med btr på returen. Noen som kan gjøre meg litt klokere her? Takker for svar
D.Toft Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 hva sprut har du? høres ut som den drukner pga dem store dysene dine. du vet dem dysene er gode for ca 860hk på en 6syl motor?
Lex-Talionis Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Skrevet Mars 17, 2012 haltech sprut som det kun er start mapp på. Er vel ikke gode for så mye, for dem skal vel ikke kjøres på max? Er ute etter 500-600 whp så dysene er vel passe til det? Men etter den har blitt dynka våt, så tørker jeg pluggene. Da starter den, men går som sagt å smeller og går vondt. Høres ut som den går på 5. og så slår den som sagt tilbake igjen av og til når jg prøver å starte. Tyder ikke det på feil timing av register eller noe? Men er det normalt at den dynkes så jævlig i bensin når jeg kjinner den a? AR måleren står forresten på 9,7 på tomgang. Om det skal ha noe å si!
D.Toft Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 9,7 er FET. still ned bensintrykk til 2.5 bar på tomgang er afr rundt 12.15 bra, samme gjelder småkjøring, mens på full pupp skal den ligge under 12 ca. 11.5 og.. men ikke for lavt. jo lavere afr er, jo fetere går den, for mye bensin
Lex-Talionis Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Skrevet Mars 17, 2012 Men på tomgang ligger den på under 10. Men gir jeg litt gass så stiger den den litt. Til 11-12. Skulle den ikke gå ned når jeg ga gass?
D.Toft Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 ikke unormalt at den stiger litt når du gir gass.som sagt, still ned bensintrykket til 2.5 bar du
Bimmer327tic Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 Regner med du bruker diesel veiv siden du har m20b27. Da kan du ikke bruke de orginale merkene på trigger hjul/deksel for da kan det fort ende opp med stempel som går i ventiler. Begynner og bli noen år siden jeg satte ihop min, men mener på at OT på triggerhjulet havnet 1-2 cm lenger bort iforhold til orginalt. Vær sikker på at registeret ditt står riktig slik det er nå før du feilsøker noe mer, og eventuelt justere inn kam samtidig hvis du har justerbart kamdrev. Er alt over her justert inn riktig og den fremdeles er vanskelig, så ville jeg sjekket start mappet på sprutet.
Lex-Talionis Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Skrevet Mars 17, 2012 Okei.. Hmm. Hvordan kan jeg få det 100% da ? Mistenker at det står feil pga den smeller og slår tilbake ? Jeg har diesel veiv ja.. får jeg stilt kammen feil på noe vis da ? 180 grader feil? Eller er ikke det mulig ? Har ikke så greie på dette her
Bimmer327tic Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 Siden du har montert ihop alt så må du nesten putte noe nedi plugghullet så du får målt deg frem til når stemplet er på topp. Etter du har gjort det og er sikker på at du har det riktig, så kan det lønne seg og lage nytt merke på triggerhjulet og det dekselet foran der. Ifall du må av med topp eller lignende ved en senere anledning
Lex-Talionis Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Skrevet Mars 17, 2012 Ok.. Men ang kam innstilling, så får ikke den stått feil sålenge merke på kamhjul peker mot merke på toppen ? Får sjekke litt på dette i morra da
Bimmer327tic Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 Merke på kam/topp skal peke mot hverandre som vanlig. Kjører du med standard 325 kam og kamdrev?
Lex-Talionis Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Skrevet Mars 17, 2012 Okei.. Z45 kam og originalt kamhjul:)
Bimmer327tic Skrevet Mars 17, 2012 Skrevet Mars 17, 2012 Da burde du få deg ett justerbart kamdrev for og få utnyttet kamen optimalt, men det fungerer slik du har det nå også. Skal ikke fjuske av den grunn.
Lex-Talionis Skrevet Mars 17, 2012 Forfatter Skrevet Mars 17, 2012 Ok, jeg får bestille meg det da men hvorfor kan jeg ikke bruke de vanlige merkene når jeg har diesel veiva ? Står vel ikke noe annerledes den enn originale ? Jeg har jo custom stempler og 135mm råder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå