Gå til innhold

Problemer med m20b27 turbo! hjelp trengs :)

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja, du må kalibrere tps. Et tips er at du slutter å tøyse med der der selv og får tak i noen som har greie på det. Det der kan du for lite om selv til at det der kan bli bra. (no offence) :)

Mange som tror at å mappe en motor er lett, men det er litt for mye som skal stemme for at det skal bli bra.

F.eks 10 i afr er borti skogen fett. Kalde motorer ligger ofte på 12-tallet til de begynner å få litt temp. Ved normal driftstemp skal afr ligge rundt 14,7.

Mvh

Joachim

Skrevet
sjekk kam timingen du :) om du har rørt på greiene.

er veldig kjekt å sette seg noen referanse merker når man demonterer registeret.

fullt mulig kammene står litt feil ja.. satte merker, men bruke for dårlig merketusj, så merkene forsvant. lekse til seg selv det.

vet du om det er mulig å finne noe fasit på hvordan kammene skal stå?

Skrevet

Jeg skal ikke mappe den selv, skal den hos christer, men tenkte jeg skulle få den til å gå noenlunde før jeg leverer den på mapping. Mapping koster vel 9500 tar dem alt fra scratch da?

Skrevet

Kommer litt an på hvor mye dem gjør utav det. Hvis dem greier å få alt helt bra på en dag, inkludert kaldstart under alle forhold så er det vel akseptabelt.. Men jeg tviler igrunn på det, uten at jeg har noen kjennskap til de kara der. :)

Men til den prisen så bør ihvertfall bilen funke under alle forhold, og starte lett under alle forhold.

Kjenner ikke til noen der nede, men PPF tar 6000.- SEK for en hel dag i benken. 5000 hvis man er storkunde. Så da kostet det ikke stort mer å dra bilen på tralle dit og la Andreas mappe..

Bare en tanke fra min side, jeg hadde ihvertfall ikke vært i tvil. :)

Skrevet
Bruker org dysenettet. Så det er riktig. Men når jeg.får bytta ut den ødelagte dysa vil vel motoren bli litt mer normal ? Den slapp jo ikke ut noe. Tps har jeg kobla som det stå i instruksen:)

Okey, skjønner.... men jeg kunne ikke bruke mitt orginale dysenett på min s14, måtte lage nytt som stemte med sprutet. Sikker på at du bare kan koble deg innpå d orginale?

Er INGEN expert jeg altå.... men av noe erfaring så er d ofte en dum liten feil ett sted, en man overser. TPS'n har du sikkert montert riktig, men den må kanskje kalibreres i sprutet ja. For hvis motoren tror du har 67% gass og ikke har d, da kan d gå litt dårlig. Samme hvis to ledninger er kobla feil på den, så den teller motsatt.

Men som Mr.M5 sier... hvis du ikke har dreve no serlig me detta før, så ville jeg latt noen som veit hva de gjør og skal se etter ta en titt. Og ikke minst få kobla på en pc.

Skrevet
Syns du det var spesielt dyrt ?:P vet du evt om noen andre dyktige på østlandet ?

Jan Ivar, som har Motortek i Våler. Har hatt bilen min hos han og ble veldig fornøyd :) Motortek.no

Skrevet

Ja, jeg vet det går med orginale dysenettet :) Kjøpte det av en inne her, som har brukt det før med org dysenett :) Ja, må sikkert kalibrere TPS da :) Og få på plass en frisk dyse :) Tror du ikke at det bør fungere da? En dyse som ikke leverer i det hele tatt og ikke kalibrert TPS bør vel ha mye å si?

Takk for tips, mye kosta mappingen din der da?

Skrevet
Ja, jeg vet det går med orginale dysenettet :) Kjøpte det av en inne her, som har brukt det før med org dysenett :) Ja, må sikkert kalibrere TPS da :) Og få på plass en frisk dyse :) Tror du ikke at det bør fungere da? En dyse som ikke leverer i det hele tatt og ikke kalibrert TPS bør vel ha mye å si?

Takk for tips, mye kosta mappingen din der da?

Første betingelse for at d skal funke er hvertfall att dysene og all motorstring er i orden vil j tru ;) Så er lov å håpe da. :)

Hmmm, trur j ga 11 lapper der j... da drev vi i benken i to dager pluss litt anna småsnacs i garasjen dagen før. Pluss fin oppfølging i etterkant hvis d dukka opp noe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...