Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld!

Har kjøpt (men enda ikke betalt) en 2001 e46 stv. Den går fint når den er kald. Går fint når den blir varm. Men dersom man stopper etter at den har blitt varm og prøver å starte, så stopper den på tomgang. Coiler og tennplugger er skiftet. Kan det være veivhusventilasjon eller luftmengdemåler?

På forhånd takk

Anders

  • 4 weeks later...
Skrevet

Oppdatering på problemet:

*Dersom bilen har vært kjørt varm, stoppes en stund for så å startes, vil den enkelte ganger slite under 1000rpm og stoppe om man er brå med gassen.

*Den har nå brukt 0,4l olje på 1200km

*Den ryker mye

*Jeg synes det blir fort varm, men aldri for varm

*Om man åpner oljepåfylling etter kjøring, kommer det røyk opp og det lukter moped

Gåen veivhusventilasjon?

Skrevet

Har lest i flere timer om veivhusventilasjon her på forumet i dag, men kan ikke se at noen har hatt problemer med at bilen stopper under 1000 rpm. Dette skjer riktignok svært sjelden, men har bilen først begynt, så holder den på slik en stund.

Skrevet
Har lest i flere timer om veivhusventilasjon her på forumet i dag, men kan ikke se at noen har hatt problemer med at bilen stopper under 1000 rpm. Dette skjer riktignok svært sjelden, men har bilen først begynt, så holder den på slik en stund.

Ta et søk på Vanos mtp stopping, min ble bra, og gikk også mye bedre etter å ha oppgradert

til settet fra Beisan systems.

Skrevet

Har nå funnet ut hva vanos er og hva den gjør. Jeg forstår at redusert ytelse på lave turtall og problemer under 1000rpm er et symptom. Jeg har egentlig ment at motoren HAR vært ganske slapp på lave turtall, men hissig på høye turtall. Men jeg har ikke noen 2,2l 170hk steptronic å sammenligne med... Burde bilen kunne legge igjen gummi på tørr asfalt, eller er dette forbeholdt biler med manuell kasse? (les: denne bilen kan ikke legge igjen gummi)

Skrevet

Så lenge bilen har gått over 30 000km fungerer ikke VANOS som den skal (ihvertfall ikke ifølge beisan) Skal bytte ringer på min i morra. Drar svært dårlig på lave turtall... Det er jo turtallsmaskin, men så forferdelig dårlig kan det ikke være meninga at den skal gå under 3000...

Min dreiv å stoppa når jeg skulle ta i gang på vinteren. Dette var før jeg bytta veivhsventil.

Skrevet
Så lenge bilen har gått over 30 000km fungerer ikke VANOS som den skal (ihvertfall ikke ifølge beisan) Skal bytte ringer på min i morra. Drar svært dårlig på lave turtall... Det er jo turtallsmaskin, men så forferdelig dårlig kan det ikke være meninga at den skal gå under 3000...

Min dreiv å stoppa når jeg skulle ta i gang på vinteren. Dette var før jeg bytta veivhsventil.

Mekanikeren min bekreftet at o-ringene som ble byttet ut med Beisan, var helt forsteinet

og ubrukelige. Var også svært lett å kjenne forskjell på draget på lave turtall, som ble

MYE bedre. Ble også helt slutt på jaging/dropping av turtall som innimellom endte med at motoren stoppet. Min 2,2 ble som en silkemyk BMW sekser skal være igjen :)

Skrevet

Ok, takk for svar! Blir konklusjonen da at både vanos og veivhusventilasjon er nede for telling?

Og av ren nysgjerrighet; skal en 2,2l 170hk steptronic kunne legge igjen gummi?

Skrevet
Ok, takk for svar! Blir konklusjonen da at både vanos og veivhusventilasjon er nede for telling?

Og av ren nysgjerrighet; skal en 2,2l 170hk steptronic kunne legge igjen gummi?

du kan ikke forvente at medlemmer av forumet skal stille en diagnose på bilen din.. det blir for naivt..

så kan du heller selv velge selv hva som er feil med motoren utifra hva folk foreslår og har erfart..

evt sette den inn til noen som KAN dette og kan sjekke opp i hva som er feil f.eks med en diagnose..

ang om du kan legge igjen gummi så tror jeg ikke det er måten å sjekke akselerasjonen på...:)

der spiller dekk\forhold osv inn...

men det er jo opplagt at en manuell kasse vil klare det lettere og en aut kasse skal ikke behandles sånn...:)

Skrevet
Ok, takk for svar! Blir konklusjonen da at både vanos og veivhusventilasjon er nede for telling?

Og av ren nysgjerrighet; skal en 2,2l 170hk steptronic kunne legge igjen gummi?

du kan ikke forvente at medlemmer av forumet skal stille en diagnose på bilen din.. det blir for naivt..

så kan du heller selv velge selv hva som er feil med motoren utifra hva folk foreslår og har erfart..

evt sette den inn til noen som KAN dette og kan sjekke opp i hva som er feil f.eks med en diagnose..

ang om du kan legge igjen gummi så tror jeg ikke det er måten å sjekke akselerasjonen på...:)

der spiller dekk\forhold osv inn...

men det er jo opplagt at en manuell kasse vil klare det lettere og en aut kasse skal ikke behandles sånn...:)

"Konklusjon" var vel kanskje å dra det litt langt, beklager hvis ordvalget gjorde deg opprørt. Jeg skal få tatt en diagnose når anledningen byr seg. Per nå er bilen utilgjengelig da den er på karosseriverksted etter innbrudd i påsken. Men jeg liker altså å være litt i forkant.

Forøvrig gav ikke innlegget ditt svar på noe som helst.

Skrevet

neida ble ikke opprørt bare nevnte det.. er jo kjipt å bytte masse deler uten å vite hva som faktisk er feil..

mulig noen andre kan svare på om du kan ''legge igjen gummi''.. jeg syntes bare det var et rart spørsmål..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...