Gå til innhold

Trenger tips til fjerning av lakk/klarlakk på frontruten


Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at de som har lakkert panseret på bilen har vært sløve med maskeringen en gang i tiden for frontruten er full av klarlakk eller lakkstøv fra lakkeringen. Det vises godt når det regner siden ruten ikke er helt "ren" når vannet er visket bort og når solen står i frontruten, jeg ser bortimot ingenting.

Er det mulig å få bort dette fra ruten eller må jeg bytte ruten? Vil være dumt om ruten skal byttes siden jeg har ansvarsforsikring og må dekke alt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir meg litt av en jobb å bruke barberblad på hele ruta:) Hele ruten er dekt så jeg får nesten bare prøve med noe tynner først. Et spørsmål ang løsemidler som tynner, vil ikke dette gjøre ruten matt?

Neij du kan få en tynn ekkel film på ruten men er bare bruke nå skumspray eller liggnende å fjærne den med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk barberblad du, har brukt det mange ganger selv.

det er jo helt bak mål [-X Er vel ikke vits i å ødelegge frontruta.

Tynner eller lakkfjerner er tingen

du ødelegger IKKE ruta ved å bruke barberblad,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får jo malingsskrape beregnet for bruk på ruter... typisk lommeverktøy for malere, og dette ødelegger ikke ruten. Ellers så er det bare å sette av 30-40min med en god flaske rubbing for hånd, eller 20min med maskin. Tatt flere slike frontruter med maskin og grov rubbing, blir fint som bare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knivblad ødelegger ikke ruten nei og det går fortere enn du tror å skrape hele ruten.

Tynner fungerer også, men du må som oftest vaske ruten med vindusrens/skum etterpå for å få bort filmen du gnir utover ruta. Syns begge metodene er omentrent like raske, det er hvertfall ikke noe problem å fjerne lakk/lakkstøv med noen av dem.

Det viktige er bare at du ikke bruker et knivblad med hakk i hvis du skal skrape, bruk et nytt ett og hold det flatt mot ruten så er det ikke noe problem. ;)

-også billakkerer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som de fleste tenker på måter å fjerne dette selv...

Hvis jeg hadde fått bilen min lakkert på verksted og fått lakk på ruten hadde jeg krevd at det ble fjernet og fikset tilbake til orginal stand så fort som mulig.

Jeg går utifra at du ikke har gjort det svart, i så tilfelle må du frem med barberblad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...