Stian Børresen Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Jeg har lagt merke til at de som har lakkert panseret på bilen har vært sløve med maskeringen en gang i tiden for frontruten er full av klarlakk eller lakkstøv fra lakkeringen. Det vises godt når det regner siden ruten ikke er helt "ren" når vannet er visket bort og når solen står i frontruten, jeg ser bortimot ingenting. Er det mulig å få bort dette fra ruten eller må jeg bytte ruten? Vil være dumt om ruten skal byttes siden jeg har ansvarsforsikring og må dekke alt selv.
bmw-E30 Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Kan du ikke bare bruke noe løysemiddel da? Skulle tro det går fint. Ta litt på en fille og gnikk vekk
Stian Børresen Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Skrevet Mars 18, 2012 Må se hva jeg har stående, mulig jeg har noe tynner jeg kan prøve.
gica Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 clay etterfulgt med en grov pute og poleringsmiddel på en roterende maskin, da får du bort alt. Husk å kjør på lav hastighet, ellers risikerer du å sprekke ruten.
RoaldJ Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 såpevann og barberblad.. funker som bare det.. men husk at det er godt og fuktig til en hver tid mens du skraper, ellers riper du opp ruta.
///MoePower Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Bruk barberblad du, har brukt det mange ganger selv.
Stian Børresen Skrevet Mars 18, 2012 Forfatter Skrevet Mars 18, 2012 Blir meg litt av en jobb å bruke barberblad på hele ruta:) Hele ruten er dekt så jeg får nesten bare prøve med noe tynner først. Et spørsmål ang løsemidler som tynner, vil ikke dette gjøre ruten matt?
NBCustom Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Bruk barberblad du, har brukt det mange ganger selv. det er jo helt bak mål Er vel ikke vits i å ødelegge frontruta. Tynner eller lakkfjerner er tingen
Elliott Skrevet Mars 18, 2012 Skrevet Mars 18, 2012 Blir meg litt av en jobb å bruke barberblad på hele ruta:) Hele ruten er dekt så jeg får nesten bare prøve med noe tynner først. Et spørsmål ang løsemidler som tynner, vil ikke dette gjøre ruten matt? Neij du kan få en tynn ekkel film på ruten men er bare bruke nå skumspray eller liggnende å fjærne den med
Tom K Skrevet Mars 19, 2012 Skrevet Mars 19, 2012 Bruk barberblad du, har brukt det mange ganger selv. det er jo helt bak mål Er vel ikke vits i å ødelegge frontruta. Tynner eller lakkfjerner er tingen du ødelegger IKKE ruta ved å bruke barberblad,
Chris_325iM Skrevet Mars 19, 2012 Skrevet Mars 19, 2012 får jo malingsskrape beregnet for bruk på ruter... typisk lommeverktøy for malere, og dette ødelegger ikke ruten. Ellers så er det bare å sette av 30-40min med en god flaske rubbing for hånd, eller 20min med maskin. Tatt flere slike frontruter med maskin og grov rubbing, blir fint som bare det
///MoePower Skrevet Mars 19, 2012 Skrevet Mars 19, 2012 Knivblad ødelegger ikke ruten nei og det går fortere enn du tror å skrape hele ruten. Tynner fungerer også, men du må som oftest vaske ruten med vindusrens/skum etterpå for å få bort filmen du gnir utover ruta. Syns begge metodene er omentrent like raske, det er hvertfall ikke noe problem å fjerne lakk/lakkstøv med noen av dem. Det viktige er bare at du ikke bruker et knivblad med hakk i hvis du skal skrape, bruk et nytt ett og hold det flatt mot ruten så er det ikke noe problem. -også billakkerer..
OrjanBmw Skrevet Mars 19, 2012 Skrevet Mars 19, 2012 Ser ut som de fleste tenker på måter å fjerne dette selv... Hvis jeg hadde fått bilen min lakkert på verksted og fått lakk på ruten hadde jeg krevd at det ble fjernet og fikset tilbake til orginal stand så fort som mulig. Jeg går utifra at du ikke har gjort det svart, i så tilfelle må du frem med barberblad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå