Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og ser etter ny bruksbil, og er sugen på e46 touring.

Det skal vere manuell gir, helst ha det rette utstyret,interiør osv.

Er interisert på innspill rundt diesel vs bensin.

*finner lite bensinbiler med "stor" motor. why?

* moment feks 320d vs 318d

Hvorfor velge e46 over e39 (uten det faktum at jeg liker de bedre)

*hvor mye mer plass er det egentli i femmer'n?

Har en liten skepsis mot diesel motorer som har rullet noen km, bør jeg det?

*fødepumpe/drivstoffpumpe

*dyser

*turbo

*veivhus ventilasjon

Hva ser man etter på e46.

*rust

*El-feil

*etc

Noen feil som er borte på 2002 ---> modellene, som er frempreget på pre 02 modellene? (ny motor kom vell i 02?Diesel..)

Tja. generelt... Kjør debatt. gode råd og tips mottas med stor takk.

Skrevet

Beklager, jeg er idiot og leser ikke tråd skikkelig. :(

Har kjørt en E46 325i, og den var en sprek bil og morsom opplevelse. Definitivt vassere enn min 177PS E90 320d. Vil tro at den gruser E46 320d rimelig greitt.

Skrevet

For å vurdere dreiemoment bensin/diesel må man huske å korrigere for differensial utveksling.

En bensin har gjerne 3.38 eller 3.64 utveksling mens diesel har 2.56 eller deromkring.

Det betyr at har diesel modellen 320Nm så bil man trenge 320Nm *2.56/3.38= 240Nm i bensin modellen for samme aks. Man må selvfølgelig sjekke at gear utvekslinger er noe lunde likt.

En 318i med 143 hester er en ganske kjapp bil. En bensin motor er mye enklere og har billigere deler. På disse er vel diesel motoren i støpejern så vektfordelingen blir dårligere med diesel.

Skrevet

Se etter rust i underkant av panser, dører og bakluke samt skjermer, a og b-stolpe.

Vanlige elfeil er elvinduer, klimaanlegg, spylepumpe, viskere (spesielt bak på touring) og defekt airbagmatte i pasasjersete

Av andre veldig vanlige feil har vi slakk i stabstag og bærearmer foran, knekte fjører bak, løst soltakdeksel inni bilen og kjølesystem (spes bensin)

Skrevet

Her begynner de og komme litt ja =) takk for tips så langt=) Angående de me dreimoment tenkte jeg mest på 318d vs 320d. Lyden er vell like ufin på de begge;P

Skrevet

Rust! .. i dører og bakluke. Ellers er det vel bare å bruke sunn fornuft når man skal kjøpe .. syns det er litt feil å kalle alt for svakheter, mye er vanlig slitasje og. husk at ved å kjøpe en bil som har rulla 200'km ++ selvfølgelig vil bilen trenge mer pleie enn en som har rulla 50'km :) Men som Lars89 sier. visker i bakrute har faktisk vært et problem på både e39 og e46 touring.

Gå for e46 etter 2002 :) fine biler hvor designet fortsatt ser forholdsvis nytt ut :)

Skrevet

Kjøpte en 318(143 hester bensin) fra 2002 i fjor sommer, har byttet alle dempere, alt av foringer foran, dårlig håndbrekk bak så det står for tur till sommeren, plages litt med airbaglys, bakruta låser opp(selv om jeg tror jeg har funnet feilen) ingen rust på min.Skiftet veivhusventilasjon (en helvettes jobb).Skumgummien på seteputa,lykteglassene.Er nok en bil som krever litt pleie, og kan koste noen kroner,fordel å kunne skru selv.Liker den veldig godt, synes den ser veldig bra ut(har bestandig syns at 46 ser bra ut,spessielt fra forhjulet og fram når du står på siden:))

Skrevet

Kjøpte en 02' 320D E46 Touring i januar og er fornøyd :)

Er greit med sprut i den, er riktig nok chip fra TSracing. Synes veivhusfilteret var en grei jobb..

Har heldigvis ikke hatt noe problemer enda.

Har ikke kjørt en 318D, men ville ikke hatt mindre effekt i bilen min :)

Skrevet

Okei. så i det minste 320 da. har kjørt den sjøl, og synse den er grei, chip hjelper jo på. Dette er jo tross alt bruks/kjerring bil. Driver selv med en e30 som blir morro bilen. Er mekaniker selv, så og skru er ikke noe problem. hvrodan opplvere du 02 modellen mor 04 modellen (om du har prøvd de begge) AndrE36as.? Tenker da på forskjellen på motorene.

Blir det bensinbil. blir det nok sekser uansett.

Skrevet

he he he ha 316i touring og er faktisk fornøyd med motorkraften på langturer.. den er jo ikke oversterk men man klarer forbikjøringen uten dramatikk og girskifte.

Dobbel vanos gjør underverker til og med på sånne små symaskiner ;)

Skrevet
Okei. så i det minste 320 da. har kjørt den sjøl, og synse den er grei, chip hjelper jo på. Dette er jo tross alt bruks/kjerring bil. Driver selv med en e30 som blir morro bilen. Er mekaniker selv, så og skru er ikke noe problem. hvrodan opplvere du 02 modellen mor 04 modellen (om du har prøvd de begge) AndrE36as.? Tenker da på forskjellen på motorene.

Blir det bensinbil. blir det nok sekser uansett.

Har ikke prøvd nyere enn 02 mod, men trur at dieselmotoren er nok så uforandret i bilene rundt 2000 tallet :)

Skrevet

Finner svært lite bensin touringer større en 318. Har egentli bikka litt over på bensin utgaver siste tiden. Noen som har en?

Kunne tenke meg en 320 (2,2 170 hk) eller en 325. Har lest meg enda mere skeptisk på diesel bilene som har noen km på seg :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...